آذربایجانایرانمحیط زیست

تجمع اعتراضی کشاورزان و دامداران روستای فاقلوی تیکان‌تپه در جمع مسئولان اداره کل مربوطه آذربایجان غربی

کشاورزان و دامداران روستای فاقلوی تیکان‌تپه (تکاب) با برگزاری یک تجمع در جمع مسئولان اداره کل مربوطه آذربایجان غربی نسبت به ضررهای وارده از معادن این استان به کشاورزی آنها اعتراض کردند.

تعهد و آینده نگری به کمیت نیست بلکه غیرت و جرات مطالبه گری صحیح می باشد که این چند خانوار از روستای فاقلو نماد نجابت شهرستانی هستند که بعد چندین سال بیش از پانصد کیلومتر راه طی نموده اند تا اعتراض و دادخواهی خود را مستقیما به صادر کنندگان مجوز معدن که در اصل خط بطلان بر زندگی و زیست آبا و اجدادی آنها یعنی دامداری و کشاورزی کشیده است فاش کنند.

مدیرانی که نمی داند چه قانونی را چگونه اجرا نمایند و فرق تولید پایدار و توسعه ناپایدار را تشخیص نمی دهند چند سالی است خط توقف و بطلان بر زندگی ، معاش و زیست دامداران و کشاورزان روستاهای تیکان‌تپه (تکاب) کشیده اند.

مدیر ارشد نظام در استان برای استراحت و بیتوته مهمان سراهای اداره جات تکاب را لایق نمی دانند ولی مهمان سرای لاکچری کانادا نشین ها در معدن طلای آقدره را به چه دلیل و بهانه ای محل آمد و شد خود قرار می دهد.

مسئولی که برای کمترین هزینه فرهنگی دست گدایی به سوی معدن دار دراز کند آیا در برابر خواست های همان معدن کار می تواند مقاومت نماید.

استانداری که به نامه شهروندان پاسخ نداده یعنی رسما کل مردم را دعوت می کند برای دادخواهی خود بریزند به جلو استانداری و ادارت کلی که ناقض حقوق شهروندی هستند.

گزارش از رحمت الله محبوبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا