جهانخاورمیانهسیاست

ترکیه، روسیه و قطر در خصوص تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: "ترکیه، به دفاع از تمامیت ارضی سوریه، محافظت از غیرنظامیان و مبارزه با سازمان های تروریستی ادامه خواهد داد."

وزیران خارجه ترکیه، روسیه و قطر، در دوحه، پایتخت قطر، امروز پنجشنبه ۲۱ اسفند یک نشست مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

چاووش اوغلو در سخنان خود اظهار داشت که در این نشست اوضاع سوریه مورد مذاکره قرار گرفت و به مبارزه با سازمان های تروریستی مانند داعش و پ‌ک‌ک / ی‌پ‌گ تاکید شد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: “پ‌ک‌ک / ی‌پ‌گ به هدف قرار دادن غیرنظامیان در شمال سوریه و ارتکاب جنایات جنگی ادامه می دهد. در ۲ ماه گذشته بیش از ۲۵ سوری بی گناه در حملات تروریستی جان خود را از دست داده اند. ترکیه، به دفاع از تمامیت ارضی سوریه، محافظت از غیرنظامیان و مبارزه با سازمان های تروریستی ادامه خواهد داد.”

لاوروف گفت: “روسیه، ترکیه و قطر، بر سر مبارزه با تروریسم، ​​تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با جدایی طلبی [در سوریه] که امنیت کشورهای همسایه را تهدید می کنند، توافق کردند.”

شيخ محمد بن عبد الرحمن بن جاسم آل ثاني، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه “چرا قطر پایگاه نظامی در سوریه ندارد”، گفت: “ما به حضور نظامی در سوریه نیاز نداریم. ما از اتحاد عرب حمایت می کنیم سوریه نیز یک کشور عربی است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا