آذربایجاناقتصادایران

ادامه نایابی روغن و مرغ در اورمیه؛ سرگردانی مردم در صف‌های طولانی

به رغم گزارش‌های متعدد مبنی بر نابسامانی بازار کالاهای اساسی در اورمیه، مسئولان هنوز تدبیر مناسبی برای رفع کمبود این کالاها در بازار به کار نگرفته اند.

به رغم گزارش‌های متعدد مبنی بر نابسامانی بازار کالاهای اساسی در اورمیه، مسئولان هنوز تدبیر مناسبی برای رفع کمبود این کالاها در بازار به کار نگرفته اند و مردم همچنان برای خرید روغن و مرغ در صف‌های طولانی بازار سرگردان هستند.

همزمان با روزهای پایانی سال، مردم برای تهیه کالاهای اساسی هر روز با تنش‌های بیشتری روبرو می شوند به نحوی که یک روز در صف خرید مرغ و روز دیگر در صف خرید روغن سرگردانند.

این امر در حالیست که مسئولان مدعی هستند این کالاها به وفور تولید می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در اورمیه مدعی شد که مشکلی در تأمین گوشت مرغ در سطح استان‌ها وجود ندارد و تمام استان‌ها در ارتباط با این مهم تولید مازاد دارند.

مشاهدات میدانی خبرگزاری ایلنا از وضعیت بازار کالاهای اساسی نشان می دهد همچنان «فروش اجباری کالا» به همراه روغن به مشتریان وجود دارد و مشتری باید در ازای خرید روغن یک کالای دیگر را هم خریداری کند.

نکته قابل تامل اینجاست که این موضوع در گزارش‌های متعدد رسانه‌ها به مقامات ایران یادآوری می‌شود اما گوش شنوایی وجود ندارد و مردم هر روز سرگردان‌تر از دیروز در بازار در تلاش برای خرید مایحتاج خود هستند.

بر اساس این گزارش، فروشندگان روغن در بازار اعلام می کنند از هفته گذشته تا امروز اگر عرضه روغن به واحدهای فروش دو یا چهار جعبه بود یک جعبه اضافه شده و فقط روغن مایع سرخ کردنی در بازار وجود دارد. در بخش قیمت ها نیز روغن جامد کاهش پنج هزار تومانی قیمت در بازار داشته، اما در عرضه همچنان کاهش وجود دارد همین امر فضا را برای دلال بازی در فروش روغن افزایش داده است.

در این شرایط این سئوال مطرح است دستگاه‌های نظارتی پر مدعای ایران مشغول اجرای کدام وظیفه خود هستند که قیمت‌ کالاهای اساسی روند صعودی را طی می کند؟

چرا این مسئولان تصور می کنند با اعلام صحبت هایی مبنی بر اینکه ما بازار را کنترل می کنیم و کالا به وفور در بازار وجود دارد می توانند به بازار سر وسامانی دهند؟

امروز بازار کالاهای اساسی نیازمند یک سیاست روشن در قیمت گذاری و عرضه محصولات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا