آذربایجانجهانسیاست

تلاش برای بستن راه سربازان آذربایجان در اطراف قره‌گول؛ ۶۰ سرباز ارمنستان محاصره شد

در پی مسدود کردن راه سربازان آذربایجان در منطقه قره‌گول در مرز با ارمنستان توسط سربازان ارمنی، ۶۰ سرباز ارمنستان محاصره شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اقدام سربازان ارمنستان در مسدود کردن راه سربازان آذربایجان در منطقه قره‌گول در شهرستان لاچین در مرز با ارمنستان، آن را تحریک آمیز خواند.

بر اساس این گزارش، «ظهر روز ۱۸ آبان ماه حدود ۶۰ نفر از پرسنل نیروهای مسلح ارمنستان با دو کامیون نظامی به سمت دریاچه قره‌گول در منطقه لاچین حرکت کردند و در جاده منتهی به مواضع ارتش آذربایجان مستقر شدند. طرف ارمنی به منظور ایجاد یک رویارویی عمدی نظامی، با بستن جاده بین مواضع ارتش آذربایجان در این منطقه از مرز، با استفاده از سبدهای ساخته شده از سازه های فلزی، سعی در تقویت منطقه کرد.»

این بیانیه می‌افزاید، «واحدهای ارتش آذربایجان در این راستا با ارسال پرسنل و تجهیزات نظامی کمکی به منطقه، در مدت كوتاهی اقدامات فوری انجام دادند.»

وزارت دفاع آذربایجان می‌گوید، «در نتیجه اقدامات انجام شده، حدود ۶۰ نظامی ارمنستان محاصره شدند و صبح با در نظر گرفتن درخواست روسیه، ارتش آذربایجان به آنها اجازه بازگشت داد.»

وزارت دفاع آذربایجان در پایان تاکید کرده است: «در صورت تکرار اقدامات تحریک آمیز مشابه در آینده، اقدامات ما شدیدتر و موثرتر خواهد بود. امیدواریم افتضاح جدید ارتش ارمنستان برایش درس عبرت باشد و در آینده اجازه چنین اقدامات تحریک آمیزی داده نشود. از نظر پرسنل و اراضی ارتش آذربایجان خسارتی نداریم… تمامی مسئولیت تنش های اخیر در مرز ارمنستان و آذربایجان بر عهده رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا