ایرانسلامتی و زندگی

حسن روحانی: نسبت به دنیا خیلی عقب نیستیم/ از آلمان برای درمان به ایران می آیند

رییس جمهور ایران، امروز قبل از ظهر در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با نقل قول از یک متخصص ایرانی مقیم آلمان، تاکید کرد که ایران به لحاظ درمان و رسیدگی کمتر از آلمان نیست

رییس جمهور ایران، امروز قبل از ظهر در در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: چند نمونه دیدم که فردی که پزشک متخصص است و در کشور پیشرفته آلمان بخشی از مسئولیت را بر عهده دارد وقتی یکی از اقوامش به جراحی نیاز دارد به تهران برای عمل می آورد. من پرسیدم چرا اینجا؟ وقتی هر دوی شما آلمان هستید. گفت که ایران به لحاظ درمان و رسیدگی کمتر نیست. او گفت که از لحاظ بهداشتی مراکز درمانی ما بهتر است. حالا این جمله را هم فراموش کنیم؛ مهم این است که آن فرد ترجیح می دهد به ایران بیاید. نشان می دهد کشور ما یک کشور پیشرفته است و برای ما جای افتخار است.

او در ادامه گفت: شما ممکن است بگویید شغل کافی برای فرد تحصیل کرده نیست، در جای خود درست است؛ اما یک فارغ‌التحصیلی که مهارت دارد زودتر به شغل می‌رسد تا عالمی که علم را خوب می‌داند و در مغزش مطالب علمی انباشته شده است.

حسن روحانی در ادامه افزود: دانشگاه جایی است که برای ادامه و تنظیم فعالیت پژوهشی و دانشی باید فعال باشد. علم فروشی نکنید، اما پژوهش‌ها را بفروشید. کاری کنید که با ارزش بالا و والا در جامعه خودمان و دنیا عرضه شود.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه، عده‌ای می‌گویند برجام خوب و عده‌ای دیگر می‌گوید برجام بد بود. در حالی‌که دعوا بر سر برجام نیست. برجام دعوا ندارد، افزود: برجام مثل کوه بر سر برخی افراد (در داخل) خراب شد.ارزش نتایج برجام و پس گرفتن ۶ قطعنامه سازمان ملل را حقوق‌دان می‌فهمد و سیاستمدار.هجوم شرکت‌های بزرگ به ایران بعد از برجام حیرت جهانیان را برانگیخت و بیشترین رشد اقتصادی در جهان را به دست آوردیم.

او ادامه داد: نمی‌شود که همیشه دعوا کنیم. می‌گویند روی پای خود بایستیم، درست است. می‌توانیم در شرایط تحریم زندگی را بگذرانیم اما رشد و توسعه بدون تعامل با دنیا نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا