جهان

حقایق جدیدی درباره مزدورانی که در صف ارتش ارمنستان در قره‌باغ کشته شده‌اند، بر ملا می‌شود

با وجود انکارهای مکرر مقامات نظامی-سیاسی ارمنستان، از جمله نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور، حقایق جدیدی در مورد استفاده از مزدوران خارجی از جمله تروریست ها در جنگ دوم قره باغ بر ملا می‌شود.

کارشناسان و روزنامه نگاران از کشورهای مختلف حقایق، اطلاعات و عکس های مربوط به مزدوران جذب شده توسط ارتش ارمنستان از خارج را در حساب های خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

اسعد هانا، روزنامه نگار خارجی، فعال حقوق بشر و کارشناس شبکه های اجتماعی، عکسهای سه مزدور جذب شده از سوریه به قره باغ را در حساب توئیتر خود به اشتراک گذاشت. وی نوشت: “سه پسر سوری از حلب – آروت، هاگوپ و موسِك- در جنگ بر علیه آذربایجان کشته شدند.”

مفسر سیاسی سوریه، کورک آلماسیان نیز در توئیت خود نوشت که چندین جنگجو از سوریه در جنگ قره باغ کشته شده اند. او همچنین حقایقی راجع به جنگجویان خارجی – عکس ها و اسامی را ارائه داد.

وی در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی نوشت: “فدراسیون انقلابی ارمنستان سوریه در سوگ سه سربازی که اخیراً کشته شدند -هاروت پانویان، هاگوپ آستاریان و موسِک سِکلیمیان” است.

همه این موارد و همچنین سایر حقایق ثابت می کند که رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان به دلیل عدم توانایی ارتش این کشور برای جنگ در قره باغ، مزدوران را از سوریه و سایر کشورها به مناطق اشغالی آذربایجان جذب کرده است. با این حال، ایروان باکو را به جذب مزدوران خارجی به قره باغ متهم می‌کرد. هدف از آن نیز، سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی مانند استفاده از مزدوران و تروریست ها در سرزمین های اشغالی آذربایجان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا