ایرانسیاست

خبرگزاری حکومتی: عامل انسداد اتوبان در تهران بازنشسته سفارت ایران در کشور دانمارک بود

یک بنگاه خبری نزدیک به ارگان نظامی در ایران، با اعلام خبر بازداشت «عامل انسداد» بزرگراه امام علی در تهران، مدعی شد که «متهم بازنشسته سفارت ایران در کشور دانمارک بوده است»

خبرگزاری فارس مدعی شد که با دستگیری راننده یک دستگاه سواری که در جریان «اغتشاشات اخیر»، اتوبان امام علی(ع) را مسدود کرده بود، از منزل وی نیز «سلاح گرم و لوازم جاسوسی» کشف شد.

این بنگاه خبری نزدیک به سپاه پاسداران، در ادامه اضافه کرد: «در پی دستگیری عناصر و عوامل اغتشاشات اخیر، با اقدام اطلاعاتی راننده یک دستگاه سواری به اتهام انسداد اتوبان امام علی(ع) شناسایی و دستگیر شد.
برابر بررسی های به عمل آمده متهم بازنشسته سفارت ایران در کشور دانمارک بوده و از بازرسی منزل وی سلاح کمری و مهمات مربوطه، دوربین جاسوسی و مقداری تجهیزات الکترونیکی کشف شد.»

گفتنی است که به دنبال افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در ایران، اعتراضات مردمی نخست در چند شهر شکل گرفت و در مدت زمان کوتاهی به صورت وسیع به دیگر مناطق ایران گسترش یافت. بسیاری از تحلیلگران، ریشه این اعتراضات را در اوضاع نابسامان اقتصادی ایران و مردم این کشور می دانند.
از ساعات اولیه این اعتراضات، خبرگزاریهای وابسته به رژیم ایران سعی داشته اند که عامل این ناآرامیها را فرامرزی جلوه دهند. که اینگونه مهندسی اخبار سبب افزایش نگرانی از سوی مجامع و فعالین حقوق بشری نسبت به صدور احکام سنگین به دستگیر شده گان گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا