ایران

ایران| پخش «اعترافات تلویزیونی» یک زن در برنامه خبری دیشب

در حالی بخش خبری ۲۰:۳۰ تلوزیون ایران، اعترافات زنی را پخش کرده است که طی ماه‌های گذشته اظهارات مازیار ابراهیمی، یکی از متهمان پرونده «ترور دانشمندان هسته‌ای» پس از خروج از ایران و رفتن به آلمان انتقادات بسیاری برانگیخت. او گفته بود که اعترافات پخش شده از او در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، همگی با زور و تحت شکنجه بوده و واقعیت نداشته است.

تلویزیون دولتی ایران در بخش خبر ۲۰:۳۰ چهارشنبه در گزارشی کوشید نقش رهبری زنان در تجمع های اخیر علیه افزایش بهای بنزین را سازمان یافته و مرتبط با خارج نشان دهد.

 

این گزارش با نشان دادن عکس زنان در تجمع های مختلف در تهران و شهرستانها، مدعی شد زنان با استفاده از احساسات مردم، گروه‌های معترض را هدایت کرده تا خیابان‌ها را مسدود کنند و اموال عمومی را تخریب کنند.

دو روز قیل نیز، آل هاشم، امام جمعه تبریز نیز طی سخنانی مدعی شده بود که «لیدر» بودن تعدادی خانم در «آشوب های اخیر» نشانه ای واضح از «سناریونویسی دشمنان» علیه نظام اسلامی است!

 

لازم به یادآوری است که در اصل ۳۸ قانون اساسی ایران تصریح شده: «هر گونه‏ شکنجه‏ برای‏ گرفتن‏ اقرار و یا کسب‏ اطلاع‏ ممنوع‏ است‏. اجبار شخص‏ به‏ شهادت‏، اقرار یا سوگند، مجاز نیست‏ و چنین‏ شهادت‏ و اقرار و سوگندی‏ فاقد ارزش‏ و اعتبار است‏. متخلف‏ از این‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ می‏ شود.»

 

طی ماه‌های گذشته ، اظهارات مازیار ابراهیمی، یکی از متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای پس از خروج از ایران و رفتن به آلمان انتقادات بسیاری برانگیخت. او گفته بود که اعترافات پخش شده از او در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، همگی با زور و تحت شکنجه بوده و واقعیت نداشته است.

دیشب در گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰، اظهارات یک زن در قالب اعترافات تلوزیونی، پخش گردید که گوینده تلوزیون تاکید داشت در اعتراضات یکی از شهرستانها، خانم «فاطمه داوند» نقش «لیدر» را داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا