آذربایجان

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی زلزله به زیرساخت‌های جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

 زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه ترکمانچای، ۱۰ میلیارد تومان به راه‌ها و پل‌های آذربایجان شرقی در شهرستان های سراب و میانه خسارت زد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در زمین لرزه اخیر هفت میلیارد تومان به جاده ها و سه میلیارد تومان به پل ها خسارت وارد شده است.

 

اروجعلی علیزاده با بیان اینکه هفت دهنه پل در اثر زلزله و پس لرزه‌های آن در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد پنج پل در میانه و ۲ پل در سراب ۲۰ تا ۴۰ درصد آسیب سازه‌ای دیده‌اند.

علیزاده تاکید کرد: ۲۰۰ کیلومتر شبکه جاده ای در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی وجود دارد که ۲۵ کیلومتر از جاده‌های فرعی و روستایی آن دچار آسیب شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی، هیچ‌ جاده یا پلی مسدود نبوده و امکان تردد در آنها فراهم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی درباره زمان آغاز بازسازی جاده ها و پل های آسیب دیده از زمین لرزه نیز گفت: برای انجام تعمیرات اساسی باید منابع مالی تعریف شود.

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه گذشته در آذربایجان ۵ کشته و بیش از ۷۰۰ مصدوم بر جا گذاشت که ۳۲ نفر از مصدومان بستری و بقیه سرپایی مداوا شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا