ایرانجهانسیاست

خطیب‌زاده: یکی از مسائل مورد بحث در سفر چاووش‌اوغلو به تهران همکاری‌های دو کشور در سوریه است

سخنگوی وزارت خارجه ایران، ۲۴ آبان در نشست خبری گفت، یکی از مسائل مورد بحث در سفر چاووش‌اوغلو به تهران همکاری‌های دو کشور در سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۲۴ آبان در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جریان سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران در مورد بحث سوریه و اقدام آنکارا برای حضور پررنگ‌تر در شمال سوریه رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد، گفت: «همان طور که می‌دانید ایران، روسیه و ترکیه هر سه کشور در روند آستانه [قزاقستان] در ارتباط با سوریه حضور دارند و گفت‌وگوهای مفصلی با یکدیگر در ارتباط با تحولات سوریه داشته‌اند. یکی از مسائل مورد بحث در این سفر موضوع روند آستانه،‌ همکاری‌های دو کشور در این زمینه و مسیر پیش روی آن است.»

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سوالی در مورد روابط ایران و ترکیه به خصوص در مورد مرزهای دو کشور گفت: «مرزهای ایران و ترکیه در این منطقه بیش از ۴۰۰ سال است که مرزهای ثبات و امنیت بوده است و مثالی است بر اینکه دو کشور چگونه می‌توانند در کنار هم در مرزهای باثبات و امن با یکدیگر همکاری و گفت‌وگو کنند.»

خطیب‌زاده افزود: «ایشان [چاووش‌اوغلو] در سفر به تهران علاوه بر دیدار با حسین امیرعبداللهیان، با ابراهیم رئیسی نیز دیدار و رایزنی می‌کند و دو طرف در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو خواهند کرد.»

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اهداف سفر چاوش اوغلو به تهران نیز گفت: «تمرکز اصلی ما در این سفر پیگیری برخی توافقاتی است که از قبل بین دو کشور صحبت شده است. تمرکز ما بر ارتقای روابط اقتصادی بین دو کشور است. در مورد همکاری‌های مرزی نیز رایزنی خواهیم کرد. علاوه بر گفت‌وگو در مورد مسائل دوجانبه، در مورد آخرین تحولات قفقاز جنوبی، وضعیت شامات، افغانستان و دیگر مسائل مطرح و مورد علاقه رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا