اجتماعی

کره شمالی: اگر آمریکا «سال نویی آرام» می‌خواهد، نباید ما را تحریک کند

پس از آنکه پرزیدنت ترامپ در نشست سران ناتو در لندن و در جمع خبرنگاران، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را «مرد راکتی» نامید، امروز رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی گفت که اگر «نیروهای متخاصم» از جمله آمریکا سال نویی آرام می‌خواهند، باید از «تحریک کردن» کره شمالی دست بردارند.

«پاک جونگ چون» فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح کره شمالی روز شنبه به آمریکا و کشورهای هم‌پیمان واشنگتن تهدید کرد که باید از تحریک کردن پیونگ یانگ دست بردارند. 

 

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، فرمانده ارشد نیروهای مسلح این کشور گفت هدف از آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ، ایجاد بازدارندگی و رفع تهدیدات اتمی آمریکاست.

 

او همچنین تهدید کرد که «نیروهای متخاصم» از جمله آمریکا، اگر سال نویی آرام می‌خواهند، باید از تحریک کردن کره شمالی دست بردارند.

 

اظهارات این مقام نظامی ارشد کره شمالی ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که پیونگ یانگ اعلام کرد یک آزمایش مهم در زمینه موتورهای موشک انجام داده است. در دو هفته اخیر، این دومین آزمایش موشکی کره شمالی است.

 

در هفته‌های اخیر همزمان با  سفر دونالد ترامپ به نشست سران ناتو در لندن که به خبرنگاران گفته بود:‌ «کیم راکت هوا کردن را دوست دارد. به‌ همین دلیل است که او را مرد راکتی خطاب می‌کنم.» هشدار داده بود که اگر پیونگ یانگ اقدام اشتباهی انجام دهد، «همه‌چیز خود را از دست می‌دهد.»

 

.

 

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا