جهان

دستگیری ۳۳ مزدور روسی به اتهام طرح‌ریزی برای عملیات در بلاروس

تعداد ۳۳ مزدور روسی که از اعضای گروه امنیتی خصوصی واگنر می‌باشند و گفته می شود که می خواستند در روند انتخابات بلاروس اخلال ایجاد کنند، دستگیر شدند.

در بلاروس، این کشور بالتیک، دو هفته مانده به انتخابات عمومی، ۳۳ مزدور شرکت امنیتی واگنر، معروف به “شبه نظامیان ویژه روسی” دستگیر شدند.

براساس اخبار آژانس خبری بلتا بلاروس که گزارش خود را به اطلاعات دریافتی از سازمان اطلاعاتی این کشور استناد داده، «بیش از ۲۰۰ مزدور واگنر وارد کشور شدند و وظیفه داشتند در دوره های پایانی تبلیغات انتخاباتی احزاب سیاسی، به ساختار پایدار در کشور ضربه بزنند.»

بیان شد که شبه نظامیان متعلق به گروه شبه نظامی واگنر بسیار متفاوت از گردشگران روسی که به این کشور آمده بودند رفتار کردند و لباس هایی مشابه لباس نظامی پوشیده و توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند.

در حالی که «کا‌گ‌ب» واحد اطلاعات بلاروس و پلیس ویژه مینسک شامگاه سه‌شنبه ۳۲ مظنون را در پایتخت بازداشت کردند، فرد دیگری نیز در جنوب کشور که مظنون به مزدور واگنر بود، برای بازجویی به کلانتری منتقل شده است.

مزدوران واگنر پس از حضور آنها در کریمه، شرق اوکراین، لیبی و سوریه از سوی رسانه های جهان شناخته شدند.
زاخار پریپین روزنامه نگار روسی اعلام کرد که دست کم ۲ یا ۳ نفر از بازداشت شدگان برای نیروهای جدایی طلب روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین جنگیده اند.

مزدوران گروه واگنر یک سازمان شبه نظامی است که به نفع دولت مسکو عمل می کند. گفته می شود که سرمایه گذار اصلی این گروه مسلح یوگنی پریگوجی ، یک فرد تاجر است که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روابط نزدیکی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا