آذربایجانایران

ده‌ها هزار نفر در استادیوم سهند تبریز؛ ملل غیرفارس علیه شوونیسم فارس متحد شوید

روز جمعه در جریان بازی تیم تراختور آذربایجان و نساجی مازندران پارچه‌ نوشته‌ای با مضمون «اتحاد ملل غیرفارس علیه شوونیسم فارس» برافراشته شد.

 روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جریان بازی تراختور آذربایجان و نساجی مازندران پارچه‌ نوشته‌ای با مضمون «اتحاد ملل غیرفارس علیه شوونیسم فارس/آزربایجان، الاحواز، بلوچستان» در ورزشگاه سهند تبریز برافراشته شد.

در این پارچه نوشته ملل غیرفارس ایران اعم از آذربایجان، الاحواز و بلوچستان به اتحاد جهت مبارزه با شوونیسم فارس به برقراری اتحاد فراخوانده شده بود.

همچنین در انتهای این پارچه نوشته جمله‌ای از محمدامین رسول‌زاده یکی از بنیانگذاران جمهوری خلق آذربایجان(۱۹۲۰-۱۹۱۸) و رییس شورای ملی آذربایجان پیشین با عنوان «برای انسان‌ها آزادی، برای ملت‌ها استقلال» (اینسان‌لارا حورریت، میللت‌لره استقلال) نیر به چشم می‌خورد.

گفتنی است تیم تراختور آذربایجان در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر ایران که در ورزشگاه سهند تبریز برگزار شد، با نتیجه یک بر صفر در مقابل حریف خود نساجی مازندران به پیروزی رسید.در جریان این دیدار شعارهای «آذربایجان وار اولسون ایسته‌مییه‌ن کور اولسون»،«تورک دیلینده مدرسه اولمالیدیر هر کسه»،«آذربایجان قیزلاری گویلرین اولدوزلاری»،«آزادلیق، عدالت، میللی حکومت» و… توسط تماشاگران سرداده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا