ایرانجهانخاورمیانهسیاست

دومینیک راب در گفتگو با بن سلمان، بر تعهد بریتانیا در مقابله با تهدیدهای ایران تاکید کرد

وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت، دومنیک راب، وزیر خارجه، روز دوشنبه ۱۷ خرداد با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد و علاوه بر روابط دو جانبه و تغییر اقلیم درباره ایران نیز گفتگو کرد.

سفر راب در حالی صورت می گیرد که قدرت های جهانی برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام، تلاش می کنند و عربستان سعودی بخاطر پرداخته نشدن به برنامه موشکی تهران و پشتیبانی این کشور از گروه‌های نیابتی منطقه ای، از جمله در یمن، با آن مخالفت کرده بود.

بیانیه دفتر وزارت خارجه بریتانیا به نقل از راب اظهار داشت: “بریتانیا بر تعهد خود در مقابله با چالش های مشترک امنیتی، از جمله تهدیدهای ایران و ادامه درگیری در یمن، تأکید می کند.”

این بیانیه افزود که ریاض یک دوست نزدیک و یک شریک دیرینه است.

عربستان سعودی، از قدرت های جهانی خواسته است که در مذاکرات وین که هدف آن بازگرداندن کامل ایالات متحده و ایران به پیمان هسته‌ای است، توافق گسترده تر و طولانی تری که شامل برنامه موشکی و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی می‌باشد، به دست آورند.

واشنگتن در سال ۲۰۱۸ از این توافق نامه خارج و دوباره تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد و باعث شد تهران به تدریج چندین محدودیت هسته ای این پیمان را نقض کند.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در پست توئیتری خود اعلام کرد که پادشاه عربستان و وزیر خارجه بریتانیا در مورد تلاش برای افزایش امنیت و ثبات منطقه و همچنین همکاری های مشترک در زمینه های مختلف گفتگو کرده اند.

دفتر وزارت خارجه بریتانیا همچنین گفت که، راب، با همتای سعودی خود نیز دیدار کرد و در مورد تجارت و تغییرات آب و هوایی گفتگو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا