جهانخاورمیانه

سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری پادشاهی عربی سعودی در صعنت تکنولوژی هوش مصنوعی

پادشاهی عربی سعودی 40 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی برنامه ریزی می کند

روزنامه نیویورک‌تایمز روز سه‌شنبه به نقل از سه منبع مطلع گزارش داد که پادشاهی عربی سعودی قصد ایجاد صندوقی با ۴۰ میلیارد دلار پشتوانه مالی برای سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی دارد.

گزارش این روزنامه می‌گوید که نمایندگان صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی عربی سعودی در این راستا طی هفته‌های اخیر با شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر اندرسن هوروویتز و دیگر سرمایه‌گذاران آمریکایی برای شراکت احتمالی وارد مذاکره شده‌اند. طبق این گزارش، یاسر الرمیان، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی عربی سعودی، با مقامات شرکت اندرسن هوروویتز درباره امکان تاسیس دفتر این شرکت در ریاض گفت‌وگو کرده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی عربی سعودی همچنین درباره نقشی که‌اندرسن هوروویتز می‌تواند ایفا کند و نحوه عملکرد چنین صندوقی مذاکره کرده‌اند. این روزنامه افزوده که دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر نیز ممکن است در صندوق هوش مصنوعی پادشاهی عربی سعودی که انتظار می‌رود از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز به کار کند، مشارکت داشته باشند.

الرمیان ماه گذشته با اشاره به منابع انرژی و ظرفیت مالی پادشاهی عربی سعودی، این کشور را یکی از مراکز بالقوه برای حوزه هوش مصنوعی در خارج از ایالات متحده معرفی کرده بود. وی تاکید کرده که پادشاهی عربی سعودی برای تحقق پروژه‌های هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه فناوری «اراده سیاسی» دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا