آذربایجانایران

بیانیه شماره ۳ تشکل‌های سیاسی آذربایجان

فراخوان برای اعتراضات آزادیخواهانه در آذربایجان

آذربایجان از نخستین روزهای تاسیس جمهوری اسلامی ایران با رژیم ولایت فقیه و استبداد دینی مخالفت کرده و هزینه های سنگینی را نیز تحمل کرده است. علی رغم ظلم سیستماتیک نظام حاکم برعلیه آذربایجان، ترکها همواره از حقوق زنان در آذربایجان و دیگر نقاط ایران دفاع کرده اند. اما نبود حقوق و آزادی های اساسی در ایران، گسترش فساد، همه گیر شدن فقر و گرسنگی، تخریب محیط زیست و بویژه خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه به دست رژیم نالایق جمهوری اسلامی و نبود امکان برای بیان دردهای مردم در طول 43 سال گذشته مردم آذربایجان همراه دیگر ملیتهای ساکن در ایران را به مبارزه علیه ستم گریهای رژیم جمهوری اسلامی ایران به خیابانها کشانده است.

ما امضا کنندگان این بیانیه از مردم آذربایجان و تمامی ترکها در جغرافیای سیاسی ایران میخواهیم تا در روز شنبه 23 مهرماه 1401 همگام با سایر مردمان ایران به خیابانها بیایند و در نفی رژیم جمهوری اسلامی و برقراری نظامی مبتنی بر جمهوریت ،فدرالیسم و دمکراسی شعار بدهند و در عین حال مطالبات مردم آذربایجان را با شعارهای؛ “محو اولسون دیکتاتور”،  “فاشیست رژیم بیلمه لی دیر / خامنه ایی گئتمه لی دیر”، “قادینلارا اؤزگورلوک”، “آزادلیق، عدالت، میللی حکومت” و “آزربایجان دیاریمیز / دمکراسی شوعاریمیز”، و… در خیابانها و میادین شهرها منعکس کنند.
همچنین ما از کارگران، کارمندان، اصناف و بازاریان در آذربایجان میخواهیم که در این روز دست از کار بکشند و به صف دختران و پسران معترض در خیابان به پیوندند.

تشکل‌های امضاء کننده:

اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک
تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان
حزب دمکرات آذربایجان جنوبی
حزب مرکزی آذربایجان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا