خاورمیانه

رسانه دولتی سوریه: حمله اسرائیل باعث مرگ ۴ سرباز و زخمی شدن ۴ سرباز دیگر شد

رسانه دولتی سوریه اعلام کرد در پی حمله هوایی اسرائیل به اطراف دمشق، چهار سرباز کشته و چهار سرباز دیگر زخمی‌ شدند.

هم‌زمان با شنیده شدن صدای انفجار در اطراف دمشق، تلویزیون دولتی سوریه نیز از پاسخ پدافند هوایی نیروهای بشار اسد به حمله اسرائیل در حومه پایتخت خبر داد.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک منبع نظامی ناشناس گفت که حمله حدود ساعت دو و بیست دقیقه بامداد به وقت محلی از سمت بلندی‌های جولان صورت گرفته و در آن نقاطی در اطراف شهر دمشق هدف قرار گرفته.

این منبع مشخص نکرده چه اهدافی مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما افزود پدافند هوایی سوریه توانسته موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کند.

از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه در ۱۲ سال پیش، اسرائیل صدها حمله هوایی علیه مواضع رژیم بشار اسد و همچنین نیروهای جمهوری اسلامی و حزب‌الله، متحدان دمشق، انجام داده است.

موسسه تحقیقاتی آلما در اسرائیل، هفته گذشته در گزارشی نوشت جمهوری اسلامی به دنبال در اختیار گرفتن بخش‌های مهم صنعت سلاح‌های شیمایی سوریه است و از این مراکز برای تولید سلاح‌های پیشرفته و ارائه آن به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند.

موسسه تحقیقاتی آلما با اشاره به اینکه سوریه همچنان در «مرکز پژوهش‌ها و مطالعات علمی» خود مواد شیمیایی تولید می‌کند که قابلیت استفاده نظامی دارند، به تشریح وضعیت ۱۰ سایت مرتبط با این مرکز پرداخت.

طبق این گزارش، برخی از این سایت‌ها با تلاش‌های جمهوری اسلامی برای ایجاد یک مسیر از عراق تا سوریه برای ارائه سلاح به حزب‌الله لبنان مرتبط هستند.

اسرائیل به ندرت درباره این حملات به صورت موردی اظهار نظر می‌کند اما می‌گوید که می‌خواهد از استقرار نیروهای جمهوری اسلامی در نزدیکی مرزهای خود جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا