سیاست

روحانی: می دانستم عده ای تندرو در مهرآباد به سوی من لنگه کفش پرتاب می کنند

حسن روحانی با اشاره به اینکه گفت‌وگوی تلفنی با اوباما باعث شد به توافق برجام برسیم، افزود: من می دانستم که اگر در نیویورک جواب تلفن رئیس جمهور آمریکا را بدهم عده ای تندرو در مهرآباد به سوی من لنگه کفش پرتاب می کنند.

حسن روحانی صبح روز چهارشنبه در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه در برج میلاد تهران، کفت: من می‌دانستم اگر در نیویورک، جواب تلفن رئیس‌ جمهوری آمریکا را بدهم در فرودگاه مهرآباد یک عده‌ای افراطی، لنگه کفش پرتاب کنند. من همه اینها را می‌دانستم اما به جان خریدم اینها برای من مهم نبود، مهم برای من این بود که وجدان من راضی باشد و به که قولی به مردم دادم پایبند باشم و بود.

 

حسن روحانی اضافه کرد: «در آخرین لحظات ترک نیویورک پاسخ تلفن رئیس جمهور آمریکا را دادم و آن صحبت کوتاه ۲۰ دقیقه ای، لوکوموتیو بسیار قوی برای حرکت قطار مذاکره بود و باعث شد در کمتر از ۱۰۰ روز به توافق موقت ژنو برسیم.»

 

رئیس‌ جمهور ایران در ادامه با اظهار بر اینکه ما در آن شرایط آمدیم، شرایط کشور را آرام کردیم، ادعا کرد: دوباره اسرائیل، عربستان و «افراطیون آمریکا» سر ترامپ «کلاه گذاشتند.»

 

روحانی مدعی شد: «بزرگترین کلاهی که سر ترامپ رفت بر سر برجام بود. آنها به ترامپ گفتند که از برجام خارج شود و تحریم فوق‌العاده را نسبت به ایران اعمال کنید این نظام سقوط می‌کند و آن وقت پیروز تاریخ هستی. و می‌گویی بعد از 41 سال من رییس جمهوری بودم که ایران را در هم شکستم. می‌خواستند یک ادایی شبیه ریگان دربیاورد، درباره شوروی سابق.

 

او در ادامه با اشاره به شروط از سرگیری مذاکرات پیرامون پرونده هسته ای، بیان کرد: تحریم‌ها را کنار بگذارند مشکلی برای مذاکره نداریم اما در شرایطی که حق ما تامین نشود همه باید دست به دست هم دهند. تحریم‌ها را رئیس‌جمهور آمریکا بردارد، یک ساعت بعد من ملاقات می‌کنم. در آن صورت 1+5 همه در نیویورک جمع می‌شویم و بحث می‌کنیم.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا