آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

روزبه پیری بار دیگر بازداشت شد

مدت کوتاهی پس از آزادی روزبه پیری از زندان مرکزی تبریز گزارش می‌رسد که این فعال مدنی آذربایجانی از سوی مأموران امنیتی در تبریز بازداشت شده است.

 روزبه پیری فعال سیاسی-مدنی ترک، روزنامه‌نگار، مترجم و یکی از فعالین جنبش دانشجویی آزربایجان ساکن تبریز، امروز چهارشنبه اول مرداد ماه توسط نیروخای امنیتی در منزل پدری خود در تبریز بازداشت شد.

بر اساس پستی که برادر آقای پیری در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده ماموران بازداشت کننده در هنگام بازداشت این فعال ترک، هیچ توضیحی در خصوص نهاد بازداشت کننده وی ارائه نداده‌اند.

به این دلیل تا کنون از نهاد بازداشت کننده، محل بازداشت و اتهام وی خبری در دست نیست.

به گزارش ای‌ان‌تی، روزبه پیری، روز پنجشنبه ۵ تیرماه پس از معرفی خود به زندان مرکزی تبریز در روز یکشنبه ۱۵تیر با پایان یافتن دوره محکومیت خویش و با احتساب ایام بازداشت قبلی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

روزبه پیری یک روز پس از اعتراضات آبان‌ماه توسط اطلاعات سپاه‌عاشورا بعد از یورش به منزل پدری و ضبط تمامی لوازم شخصی به همراه برادرش یاشار دستگیر شده بودند.

برادران پیری که نزیک به سه ماه در بازداشتگاه سپاه عاشورا و زندان مرکزی تبریز در بازداشت موقت به سر می‌بردند در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه سال ۹۸ باتودیع وثیقه به طور موقت آزاد شده‌ بودند.

روزبه پیری متولد سال ۱۳۶۸ فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر و دانشجوی حقوق، صاحب امتیاز و سردبیر نشریه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز درسال ۱۳۸۹ و موسس تشکل سیاسی جمعیت دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان آزربایجان شرقی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا