ایران

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴/۶ در زاهدان به وقوع پیوست؛ مردم به خیابان آمدند

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴/۶ در بامداد سه‌شنبه در ۱۹ کیلومتری شرق زاهدان به وقوع پیوست که منجر به بیرون آمدن مردم از خانه‌ها شد.

پیش‌تر رسانه‌های داخل ایران نیز اعلام کردند زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴/٧ در عمق ١٠ کیلومتری زمین، زاهدان را لرزانده.

مجید محبی، مدیر ستاد بحران سیستان و بلوچستان در مصاحبه‌ای به ایرنا گفت اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این زمین‌لرزه در دست نیست و افزود :«تیم‌های ارزیاب به مناطق مختلف زاهدان اعزام شدند.» وی همچنین از دایر بودن مدارس شیفت صبح و عصر زاهدان در روز سه‌شنبه خبر داد.

کمی بعد، محمدرضا میرادی، رییس بیمارستان خاتم‌الانبیای زاهدان، به خبرگزاری مهر گفت دست‌کم ۲۵ بیمار سرپایی به این بیمارستان منتقل شده‌اند که غالبا «بر اثر افتادن از تخت و یا هنگام پایین آمدن از پله‌ها، دچار مصدومیت سطحی شده‌اند».

میرادی همچنین از مردم زاهدان خواست «خونسردی خود را حفظ کرده و هوشیار باشند».

در همین حال، ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد در پی وقوع زلزله، بسیاری از مردم منطقه به خیابان‌ها آمده‌اند.

کمپین فعالین بلوچ با انتشار ویدیویی خبر داد هنگام زمین‌لرزه در زاهدان، در خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه آزاد از بیرون قفل بوده و دانشجویان مجبور شدند آن را بشکنند تا بتوانند از خوابگاه خارج شوند.

حبیب الله سربازی، فعال بلوچ، در یک ستوری اینستاگرامی نوشت: «امیدوارم مردم زاهدان در امنیت و سلامتی باشند. مردمان مبارزی که زمانی با خروجشان به خیابان، شهر را می‌لرزاندند امروز هم شهر آنها را برای خروج به خیابان می‌لرزاند. شاید تداوم مبارزه و لرزانیدن تن رژیم خواسته زمین و زمان ماست.»

به گزارش حال‌وش، «شدت زمین‌لرزه در حدی بود که در همه نقاط شهر زاهدان حس شده.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا