ایران

زمین لرزه نسبتاً شدید در خراسان شمالی؛ ۱۴ نفر مجروح، خانه‌ها غیرقابل استفاده شد

بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت زمین لرزه ای در شمال شرقی ایران در استان خراسان شمالی روی داد که منجر به زخمی شدن ۱۴ نفر شده است.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر که شب گذشته در ساعت ۰۳:۳۴ به وقت محلی رخ داد، باعث تخریب منازل در شهر و روستاهای منطقه شد. تاکنون ۳۵ منزل در روستای شورک منطقه تخریب شده است.

همچنین، ابوالفضل عباسیان، رئیس اداره جهاد کشاورزی جاجرم بجنورد به خبرگزاری مهر گفت: «زلزله بامداد امروز بیش از ۱۵۰ دامداری را تخریب کرد.»

وی بیان داشت: «در حال حاضر بیشترین خسارت‌ها در دو روستای عمارت و قراجه رباط بخش شوقان شهرستان جاجرم رخ داده؛ در این خسارت‌ها ۱۰ دام نیز تلف شده‌اند.»

مهر

غلامرضا هوایی،  معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به زلزله بامداد امروز در شهرستان جاجرم و گرمه گفت: «بسیاری از خانه‌های خشتی و گلی تخریب شده و غیر قابل استفاده هستند.»

ایسنا

وی افزود: «اکنون مشغول آمارگیری هستیم و به محض جمع بندی میزان دقیق خسارت اعلام می‌شود.»

از بامداد دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ حدود ۱۴ زمین لرزه در خراسان شمالی به وقوع پیوسته است که سه زمین لرزه به بزرگی ۵.۵، ۵.۴ و ۴.۲ ریشتر بوده است.

تداوم این زمین لرزه ها مردم شهر سنخواست را به خیابان‌ها کشاند، همچنین این زمین‌لرزه‌ها شهرهای اطراف از جمله بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا