آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

سیامک میرزایی جهت اجرای حکم به تهران منتقل شد

سیامک میرزایی، فعال سیاسی-مدنی آذربایجانی صبح امروز سه‌شنبه ۹ دی‌ماه ۹۹ در تماس تلفنی با خانواده گفته است جهت اجرای حکم ۱ سال و ۱۰ روز حبس تعزیری به تهران منتقل شده است.

سیامک میرزایی فعال مدنی تورک دیروز دوشنبه ۸ دی‌ماه هنگام ورود به محوطه آپارتمان محل سکونت خود در شهر اردبیل توسط مامورین امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

همچنین بخوانید: فوری؛ سیامک میرزایی دقایقی پیش بازداشت شد

آقای میرزایی پیشتر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر انقلاب تهران به ۳ سال حبس و ۱ سال تبعید به شهرستان قائن واقع در خراسان جنوبی محکوم شده بود.

این فعال سیاسی تورک پس از اتمام ۳ سال حبس خویش در زندان اوین، برای تحمل محکومیت تبعید، به شهرستان قائن منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ  ۲۲ تیرماه سال جاری دوره تبعید خود را نیز به پایان رسانیده و به شهر محل اقامت خویش باز گشته بود.

همچنین بخوانید: دوره تبعید سیامک میرزایی پایان یافت

این فعال سیاسی_مدنی آذربایجانی با پرونده سازی جدیدی که توسط نیروهای امنیتی حین گذراندن دوره حبس در زندان اوین تشکیل شده بود به ۱ سال و ۱۰ روز حبس تعزیری محکوم گردیده بود.

بر این اساس، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، طی حکمی سیامک میرزایی فعال سیاسی شناخته شده ترک را با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به ۱ سال و ۱۰ روز حبس تعزیری محکوم کرده است.

این دادگاه همچنین آقای میرزایی را‌ از بابت مجازات تکمیلی به منع خروج از کشور و عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی به مدت دو سال محکوم کرده بود.

جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال ترک بعلت عدم حضور وی غیابی برگزار و حکم نیز غیابی صادر شده و قابل واخواهی عنوان گردیده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا