آذربایجانسیاست

فعال حرکت ملی آذربایجان «سیامک میرزایی» پس از متحمل شدن چهل ماه زندان و تبعید به مرخصی آمد

سیامک میرزایی فعال حرکت ملی آذربایجان که از ششم مرداد ماه امسال  تحت الحفظ از زندان اوین به شهر قائن تبعید شده بود، پس از چهل ماه از زمان دستگیری شامگاه دیروز دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹٨ برای اولین بار با دریافت مرخصی و در حضور جمع کثیری از فعالین ملی-مدنی آذربایجان وارد شهر اردبیل شد.

سیامک میرازیی، فعال حرکت ملی آذربایجان،که پس از اتمام دوران 3 سال حبس‌اش در زندان اوین تهران به شهر قائن در خراسان جنوبی تبعید شده بود، پس از سپری کردن دوران تبعید، شامگاه دیروز با استقبال جمع کثیری از فعالین ملی-مدنی آذربایجان وارد شهر اردبیل شد.

 

این فعال ملى مدنی آذربایجان، تیرماه ۱۳۹۵ با یورش نیروهای امنیتی به محل کارش در شهر پارس‌آبادِ مغان بازداشت و به بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین منتقل شد.

وی چهار ماه از زمان بازداشتش را در سلولهای انفرادی بدون داشتن وکیل و هیچ گونه امکان تماس با نزدیکان خود مورد شکنجه قرار گرفته و در شعبه یک دادگاه انقلاب بهارستان به اتهام انتسابی “تشکیل جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور” محاکمه و به ده سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهر طبس محکوم شد.

حکمی که در دادگاه تجدید نظر به سه سال حبس و یک سال‌ تبعید تقلیل یافت.

آقای میرزایی در مدت بازداشت و قبل از صدور و اجرای حکم دادگاه تجدید نظر، علی رغم تامین وثیقه ۱ میلیارد تومانی که از سوی بازپرس پرونده صادر شده بود با دخالت نیروهای امنیتی از آزادی موقتش جلوگیری بعمل آمد.

ایشان در پنجم تیر ماه امسال و در حالی که دو روز به پایان دوره حبسش باقی مانده بود توسط شعبه ۶ دادسرای اوین احضار و پس از تفهیم اتهام جدید “تبلیغ علیه نظام ” مجددا جهت بازجویی به بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین منتقل شد.

وی در اعتراض به این پرونده سازی از بدو ورود تا زمان انتقال به  بند عمومی زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده و حاضر به پاسخگویی سئوالات بازجویان نگردید.
سرانجام پس از سنگ‌اندازی‌های زیاد نیروهای امنیتی وی به قید وثیقه موقتا آزاد و تحت‌الحفظ نیروهای قضایی-امنیتی جهت گذران دوره تبعید به شهر قائن مرکز شهرستان قائنات واقع در استان خراسان جنوبی فرستاده شده بود.

سیامک میرزایی متولد ۱۳۵۹ مغان و دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است که پیشتر در سال ۱۳۹۰ در خصوص پرونده دیگری به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا