آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

صومی: از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در آذربایجان‌شرقی آلوده به کرونا هستند

صومی گفت: مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در استان آلوده به کرونا هستند.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز، جمعه ۹ خرداد در جمع خبرنگاران گفت تعداد کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۸ هزار و ۸۲۰ نفر رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  جوان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت «از این تعداد متاسفانه ۵۶۷ نفر تاکنون بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.»

آقای صومیی افزود هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در استان آلوده به کرونا هستند.»

صومی افزود: «نیازمند اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی و به ویژه از طرف بهبود یافتگان کرونا هستیم چرا که اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما است و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.»

او با درخواست کمک از شهروندان افزود: «کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسمای خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود یافتن سریع کمک کنند.»

در حالی که تعداد کل مبتلایان در ایران در تاریخ ۶ خرداد به ۱۷۸۷ مورد می‌رسید. بعد از سه روز با افزایش ۱۰۳۲ موردی به ۲۸۱۹ مورد رسید.

این در حالی‌است که مقامات ایران می‌گویند، گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می‌داد که از مرحله مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم و کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا