آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: سراب، میانه، کلیبر و اهر آلوده ترین شهرستان‌های استان

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرد که آذربایجان شرقی هم جزو استان هایی است که به علت افزایش میزان تردد در داخل شهرها و خارج شهرها آمار کرونا در آن روند صعودی به خود گرفته است

محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ۸ اردیبهشت به ایلنا گفت: تجزیه و تحلیل آماری و مطالعه سیر شیوع کرونا در استان از ابتدای اسفندماه پارسال تاکنون نشان می‌دهد که هر جا جمعیت بالا بوده، شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «در زمان حاضر سراب، میانه، کلیبر و اهر آلوده ترین شهرستان های استان از نظر شیوع کرونا محسوب می شوند و تبریز نیز نسبت به جمعیت آن در رتبه هفتم جای دارد.»

وی ادامه داد: «جوانان و کودکان نیز درصد آلودگی چشمگیری به کرونا دارند، اما چون علایم ابتلا در این گروه واضح نیست، خیلی از آنها خودشان از بیماری شان مطلع نیستند، اما غربالگری های ما این موضوع را نشان می دهد، و روزانه ۱۵۰ مورد آزمایش کرونا از افرادی که علایم واضح ابتلا به کرونا ندارند، در سطح استان اخذ می‌شود.»

همچنین علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت روز دوشنبه ۸ اردیبهشت در یک نشست خبری گفته است در ایران ۶۰ شهرستان از نظر میزان شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز هستند.

فعالیت‌ اداره‌ها و برخی مشاغل در بیشتر استان‌های ایران از روز شنبه ۲۳ فروردین از سر گرفته شد.

در روزهای اخیر مقامات محلی ایران از افزایش شمار مبتلایان در استانها بعد از برداشته شدن منع تردد، داده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده‌اند.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ایران نیز از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در شش استان ایران خبر داده بود.

به گفته آقای گویا و مقام‌های این استانها، در استان‌های تهران، شیراز، خوزستان، زنجان و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، موارد ابتلا به کرونا بالا رفته که علت آن افزایش تردد است.

همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس ایران روز ۲۶ فروردین گزارشی منتشر کرد که می گفت، تعداد افراد جان‌باخته بر اساس ابتلا به کرونا هشت هزار و ۶۰۹ نفر و تعداد مبتلایان بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر است.

مرکز پژوهش‌های مجلس ایران در این گزارش که بر اساس تخمین‌ها اعلام کرده بود گفت که آمار واقعی تعداد جان‌باخته‌گان ویروس کرونا حدود دو برابر وتعداد مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا