آذربایجانایران

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت حامد قره اوغلانی در زندان اورمیه

حامد قره اوغلانی، زندانی سیاسی دوران محکومیت ۱۳ ساله خود را در بند امنیتی زندان اورمیه سپری میکند. وی که از بیماری صرع رنج می‌برد، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به نقل از هرانا، حامد قره اوغلانی، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اورمیه سپری می کند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در خصوص وضعیت وی گفت: «حامد از بیماری صرع گرندمال رنج میبرد و علیرغم نیاز دارویی و درمانی از رسیدگی درمانی محروم مانده است. همچنین در زندان اورمیه بهداری مجهز وجود ندارد و دارویی که پزشک متخصص تجویز کرده را به او نمیدهند و طبق تجویز خودشان به وی دارو می دهند. مسئولان زندان از اعزام حامد قره اوغلانی به پزشکی قانونی و بیمارستان برای درمان ممانعت می کنند.»

لازم به یاد آوری است، در دی ماه ۱۴۰۰، آقای قره اوغلانی به همراه هفت زندانی سیاسی دیگر در بند عمومی زندان اورمیه در پی انتقال به بند امنیتی در این زندان مورد ضرب و شتم مسئولان زندان قرار گرفتند.

به گفته این منبع مطلع، بعد از انتقال به بند امنیتی، این زندانیان از دسترسی به بهداری و واحد فرهنگی برای آنها غیر ممکن شده است.

در تاریخ ۵ مردادماه ۱۴۰۰ درخواست اعاده دادرسی حامد قره اوغلانی طی مدت ۵ روز از سوی دیوان عالی کشور رد شد.

آقای قره اوغلانی در بخش نخست پرونده خود توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اورمیه به اتهام محاربه از بابت اتهام شرکت در گروه ها به ۱۳ سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به ۱۳ ماه حبس و مجموعا به ۱۴ سال و یک ماه حبس منتهی شده است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۱۳ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا است.

حامد قره اوغلانی پیشتر در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در اورمیه منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۶ تیرماه با پایان مراحل بازجویی به زندان اورمیه منتقل شد و از آن زمان تاکنون زندان اورمیه بسر می‌برد.

آقای قره اوغلانی که تا پیش از بازداشت به نصب دوربین های مداربسته اشتغال داشت، در سال ۹۵ به دلایل مالی از کارشناسی ارشد رشته معماری کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی انصراف داد و امسال سعی داشت که در آزمون کارشناسی ارشد مجددا شرکت کند. او پس از انصراف از دانشگاه مدتی نیز برای کار به کشور ترکیه رفت.

حامد قره اوغلانی، متولد ۱۷ تیر ۱۳۶۵، دانشجوی ارشد معماری و ساکن اورمیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا