خاورمیانه

عربستان سعودی:اقدام آمریکا علیه «شبه نظامیان تروریستی» اقدامی دفاعی بود

عربستان سعودی حملات تروریستی اخیر {حمله به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی کرکوک} در خاک عراق را محکوم و هدف از این حملات را تضعیف امنیت و ثبات عراق دانست.

یک مقام مسئول عربستانی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) تأکید کرد که عربستان سعودی با نگرانی شدید حملات تروریستی اخیر در عراق را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات در این کشور انجام شده زیر نظر دارد.

 

 

او افزود که تازه ترین این حوادث، «حمله تروریستی شبه نظامیان مورد حمایت ایران» علیه نیروهای آمریکایی است که در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند.

 

وی تأکید کرد که این حمله تلفات انسانی و خسارت هایی در نیروهای امنیتی عراق داشته است.

 

به گفته وی، حمله به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی کرکوک با بیش از 30 راکت کاتیوشا در تاریخ 27 دسامبر که در آن یک شهروند آمریکایی جان باخت و 2 نیروی نظامی عراقی زخمی شدند باعث اقدام دفاعی علیه «گروه های تروریستی»ای شد که عامل آن حمله بودند.

 

این مقام دولتی اظهار داشت که عربستان سعودی ضمن محکوم کردن این «حملات تروریستی» تأکید می کند که اقدام این «شبه نظامیان تروریست» نقض حاکمیت ارضی عراق است و به امنیت و ثبات این کشور آسیب می زند و تأثیری مستقیم بر تلاش ها برای مبارزه با تروریسم دارد و لازم است که همکاری های دولت عراق با نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی ایالات متحده جهت تحقیق درباره حادثه 27 دسامبر افزایش یابد و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این «حوادث خصمانه مورد حمایت ایران» انجام شود.

 

وی تاکید کرد که عربستان سعودی از همه تلاش ها برای حفظ امنیت و ثبات عراق حمایت می کند و از خداوند متعال می خواهد که عراق را دربرابر فتنه ها ایمن کند.

 

همزمان این خبرگزاری از تماس تلفنی «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، خبر داد.

 

براساس این گزارش، در این تماس تلفنی تازه ترین تحولات منطقه و روابط دو جانبه را بررسی کرد.

 

 

دفتر مرکزی شبه نظامیان كاتب حزب الله پس از حمله هوایی آمریكا در قائم عراق در 30 دسامبر .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا