خاورمیانهویدیو

عروس لبنانی که لحظه انفجار بندر بیروت در فیلم عروسی‌اش منعکس شد

«إسراء سبلاني» در حالی که می خواست یکی از بهترین روزهای زندگی خود را جاودانه کند، اکنون به خاطر اینکه در قید حیات است، سپاسگزار است.

انفجار شدید در بیروت در حالی رخ داد که إسراء سبلاني عروس ۲۹ ساله اهل لبنان، برای مراسم عروسی جلوی دوربین رفت. این پزشک جوان به جای لذت بردن از عروسی، خود در حین کمک به مجروحان انفجار بیروت دید.

إسراء سبلاني به رویترز گفت: “من از دو هفته پیش برای این روز بزرگ آماده می شدم: ازدواج خواهم کرد و بسیار خوشحال بودم که خانواده ام مرا در یک لباس عروس سفید خواهند دید و من مانند یک شاهزاده خانم خواهم بود.”

این زن جوان که گفته این کلمات برای توضیح لحظه انفجار کافی نخواهد بود، افزود: “من شوکه شدم ، به این فکر می کردم که چه چیزی دارد اتفاق می‌افتد و اینکه چگونه خواهم مرد.”

خانم سبلاني که در آمریکا پزشک است، سه هفته پیش برای عروسی خود به بیروت آمد. همسر ۳۴ ساله وی، احمد سبیع، تاجری است که در بیروت کار می کند.

پس از انفجار، زوج با بازگشت به هتل برای برداشتن وسایل خود، اظهار داشتند که صحنه‌ای که با آن روبرو شدند باورنکردنی بوده است. خانم سبلاني می افزاید: “من برای کسانی که جان خود را از دست داده اند بسیار متاسفم و از طرفی خدا را شکر که زنده مانده ام.”

او با بیان اینکه کشورش را خیلی دوست دارد، اظهار کرد که امکان سکونت در لبنان دیگر وجود ندارد.

وزارت بهداشت لبنان امروز پنج‌شنبه ۱۶ مرداد اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار مهیب بندر بیروت به ۱۴۵ نفر رسیده و دست‌کم ۵ هزار نفر هم بر اثر این حادثه زخمی شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها صدها نفر همچنان مفقودند و داوطلبان صلیب سرخ جهانی که در آوارهای باقی‌مانده از انفجار مشغول جستجو هستند، می‌گویند که انتظار می‌رود آمار قربانیان افزایش یابد.

مروان عبود، فرماندار بیروت می‌گوید که حدود ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این انفجار عظیم بی‌خانمان شده‌اند و استاندار بیروت نیز می‌گوید که میزان خسارت به شهر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا