آذربایجانفرهنگ و هنرمحیط زیست

فیلم «موزه» با موضوع «دریاچه اورمیه» در جشنواره «کویین پالم آمریکا» درخشید

فیلم کوتاه «موزه» با موضوع پیامدهای خشک شدن دریاچه اورمیه به نویسندگی و کارگردانی «پدرام حبیب پیران» فیلمساز جوان آذربایجان غربی جایزه برنز جشنواره «کویین پالم/ Queen Palm» کالیفرنیا در کشور آمریکا را بدست آورد.

رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: فیلم کوتاه «موزه» با موضوع پیامدهای خشک شدن دریاچه اورمیه در مرکز آذربایجان‌غربی تولید شده و مدیریت تصویربرداری آن برعهده محمد مستوفی بوده است.

«احسان مهدیان» گفت: «پیام رحمانی»، «هانیه فائزپور»، «هاله سرباز»، «سامیه حیدرپور»، «بهارک پژمانفر»، «داوود نوری»، «سمیرا فتوحی»، «صبا اکبری»، «الهه بایرامیان»، «هانیه عبدالله پور»، «الهه بابایی»، «پارسا شکوری» و «پدرام حبیب‌پیران» در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

جشنواره کویین‌پالم کالیفرنیا یکی از رویدادهای جنبی جشنواره پالم‌اسپرینگز(Palm Springs) کالیفرنیاست که به صورت ماهانه برگزار می‌شود و مأموریت این جشنواره کشف استعدادهای متنوع و ترویج آثار فیلم‌سازان جدید است.

کویین‌پالم با مجموعه‌ای از جوایز مختلف در دسته‌ها و ژانرهای مختلف میزبان فیلم‌هایی از سراسر جهان است و فیلم‌سازان می‌توانند هر ماه پروژه‌های خود را به این فستیوال ارائه داده و آن‌ها را با متخصصان این صنعت به اشتراک بگذارند و به این ترتیب بعد از بررسی و انتخاب، با سایر فیلم‌سازان از سراسر جهان رقابت کنند.

برندگان این جشنواره علاوه بر دریافت لاورل و گواهینامه‌، شانس دریافت جوایز طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار جشنواره در بخش‌های مختلف را دارند و فیلم‌های برتر در هر دسته به فستیوال پالم‌اسپرینگز کالیفرنیا راه می‌یابد.

فستیوال سالانه کویین‌پالم نیز امسال از ۱۳ تا ۱۵ جولای همزمان با ۲۲ تا ۲۴ تیر در کالیفرنیا برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا