ایران

قاچاق مواد مخدر از سوریه با پهپادهای کوچک

ارتش اردن از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات ورود بیش از 16 میلیون قرص مخدر کپتاگون را خنثی کرده که برابر با مقادیر کشف و ضبط شده در سال 2021 است.

ارتش اردن اعلام کرد که جرائم قاچاق مواد مخدر از طریق مرز مشترک سوریه و اردن، شکل سازمان‌یافته‌ای به خود گرفته است.

ارتش اردن پنج‌شنبه 17 فوریه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد جرائم قاچاق مواد مخدر که بسیاری از آنها در ماه‌های اخیر خنثی شدند، به جرائم سازمان‌یافته‌ای تبدیل شده که در آن از فناوری پهپادی استفاده شده و از سوی گروه‌های مسلح پشتیبانی می‌شود.

در اطلاعیه ارتش اردن آمده است که مسئولان ذیربط تنها از ابتدای سال جاری تاکنون، عملیات ورود بیش از 16 میلیون قرص کپتاگون را خنثی کردند که برابر با مقادیری است که در طول سال 2021 کشف و مصادره شده است.

در این راستا سرهنگ زید الدباس از فرماندهان ارتش اردن گفت: «خطرناک‌ترین چیزی که اخیراً متوجه آن شدیم، پشتیبانی گروه‌های مسلح از قاچاقچیان مواد مخدر و استفاده آنها از «خودروهای مجهز و بسیار گران‌قیمت و استفاده از پهپادها» برای ارتکاب این‌گونه جرائم است.

او در این‌باره ابراز امیدواری کرد که همکاری و هماهنگی با طرف سوری برای جلوگیری از گسترش این شبکه‌های جرائم سازمان يافته انجام شود.

از طرفی سرهنگ مصطفی الهیاری، مدیر اطلاعات نظامی ارتش اردن نیز طی بازدیدی از نیروهای مرزبانی این کشور، توضیح داد که ارتش تنها از آغاز سال جاری تا کنون «30 قاچاقچی را کشته و مانع از ورود 17348 بسته حشیش و بیش از 16 میلیون قرص روانگردان شده است.»

او با بیان این که «اردن در جنگی اعلام نشده با فروشندگان مواد مخدر و حامیان آنها در مرز درگیر است»، توضیح داد: «گروه‌های قاچاقچی قبلا متشکل از 3 تا نفر بودند، در حالی که اکنون ممکن است با استفاده از تاکتیک‌های فریب و استتار، تعدادشان به 200 نفر هم برسد.»

همچنین به گفته الدباس، ارتش اردن، 160 شبکه قاچاق را که در مناطق جنوب سوریه فعالیت می‌کردند، رصد کرده و در سال 2021، 361 فقره جرائم قاچاق را خنثی و 15.5 میلیون قرص روانگردان کپتاگون را در سال گذشته کشف و ضبط کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا