ایرانتحلیل و گزارشجهانسیاست

افشاگری های مصطفی میرسلیم درباره کشتار افسران و بلندپایگان ایرانی به دستور خمینی، خبر ساز شد

محمد صادق صادقی گیوی معروف به صادق خلخالی از افراد نزدیک و  مورد اعتماد روح الله خمینی بود.

افشاگری مصطفی میرسلیم، درباره جنایات صادق خلخالی در کشتار افسران شهربانی و سیاسیون رژیم پیشین، که در هفته های آغازین تسلط خمینی بر ایران و به دستور مستقیم او روی داد، در شبکه های اجتماعی خبر ساز شد:  میرسلیم در ارتباط با کشتار بی رحمانه بلندپایگان رژیم پیشین به دستور آخوند صادق خلخالی در اوائل انقلاب گفت: خلخالی در کارهایش دقت نداشت و در برخی از اعدام ها زیاده روی انجام می گرفت

محمد صادق صادقی گیوی معروف به صادق خلخالی از افراد نزدیک و  مورد اعتماد روح الله خمینی بود.

میر سلیم در ادامه افزود: بنده از اقدامات ایشان دفاع نمی کنم و در همان زمان هم به اقتضای مسئولیتی که داشتم “مسئول شهربانی کل کشور”به ایشان تذکر میدادم به طوری که در کتاب خاطرات خود آقای خلخالی آمده که ایشان از دست من تلفن را در یخچال می گذاشتند تا من مزاحمشان نشوم.

میرسلیم گفت: خلخالی علاقه داشتند بدون در نظر گرفتن جوانب امر و رسیدگی های لازم بسیاری از افسران شهربانی را اعدام کند. بدون اینکه به این موضوع توجه لازم داشته باشند که اصلاً این افراد نقشی در آزار و اذیت و شکنجه مردم نقش داشتند یا خیر!

وی افزود: روش خلخالی روش درستی نبود. به لحاظ قضایی خیلی باید دقت میکرد. بالاخره جان انسان ها محترم است و نمی شود که هر کسی را گرفت و بدون محاکمه دقیق اعدام کرد.

میر سلیم در پاسخ به جمله مشهور خلخالی که حالا اعدام می کنیم اگر بی گناه بود می رود بهشت؟گفت:  بله از این حرف ها می گفتند. حتی بدتر از این کارها هم انجام می دادند. من خبر داشتم که برخی از همراهان ایشان برای اینکه مجوز ورود به یک خانه را بگیرند برخی از مواد مخدر یا  موارد دیگر را به داخل منزل پرتاب می کردند و بعد به اهالی خانه می گفتند ما آمده ایم برای تفتیش و بالاخره این قبیل کارها زیاده روی هایی بود که اوایل انقلاب صورت می گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا