سیاست

مایک پمپئو: اگر دولت جدید لبنان تعهد به اصلاحات «واقعی» داشته باشد از آن حمایت می کنیم

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا با اعلام این مطلب که ما خواستار حکومتی غیر فاسد در لبنان هستیم تا بتواند انتظارات مردمش را برآورده کند، تاکید کرد که آمریکا تنها در صورتی از کابینه جدید لبنان حمایت می کند که راه «اصلاحات واقعی» را در پیش بگیرد.

به گزراش شبکه اسکای نیوز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره تشکیل دولت جدید لبنان، شروط  کشورش برای کمک به دولت جدید لبنان را اعلام کرد.

 

وی تاکید کرد: «ایالات متحده تنها در صورتی از کابینه جدید لبنان حمایت می کند که راه اصلاحات واقعی را در پیش بگیرد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تصریح کرد: «حمایت از لبنان در صورتی خواهد بود که دولت جدید راه اصلاح را در پیش گیرد. ما خواستار حکومتی غیر فاسد در لبنان هستیم که بتواند انتظارات مردم را برآورده کند. اعتراضات در لبنان و عراق به خاطر حاکمیت و دولت است.»

بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: «تنها خود دولت لبنان می تواند اصلاحات را برقرار کند و اعتماد را به سرمایه گذاران برگرداند.دولت لبنان می تواند از جامعه بین الملل درخواست کمک کند تا بار دیگر به شرایط عادی خود برگردد.»

آقای پمپئو در پایان اعلام کرد: «تظاهرات لبنان که سه ماه از آغاز آن می گذرد، از ویژگی‌های نظیر یکپارچگی، عدم طائفی و مسالمت‌آمیز بودن برخوردار بوده و آرمان‌ها و خواسته‌های ملت لبنان از رهبران سیاسی نشان داد، گروه‌های سیاسی باید توجهات حزبی خود را به خاطر منافع ملی کنار بگذارند.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا