ایرانسیاستورزش

مجلس ایران از طرح ممنوعیت مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی عقب‌نشینی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت ماده ۱۱ دوفوریت طرح ممنوعیت رقابت ورزشکاران ایران با ورزشکاران اسراییل «به توصیه برخی از کارشناسان ورزشی» حذف شد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت پس از جلسه بررسی طرح مقابله با آنچه «اقدامات خصمانه» اسراییل نام برده شده این خبر را اعلام کرد.

بر اساس این طرح برگزاری هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان اسراییلی ممنوع شده بود.

مجلس ایران همچنین برای جلوگیری از هرگونه مجازات و محرومیت‌های ورزشی بین‌المللی ناشی از این طرح علیه ورزش ایران هر یک از فدراسیون‌ها در رشته ورزشی را موظف کرد تا با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی ورزشی اقدامات لازم را بعمل آورند.

محمد عزیزی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون ورزش مجلس، در گفت‌وگو بااعتمادآنلاین درباره تصویب این طرح در مجلس و تبدیل آن به قانون گفته بود: جمهوری اسلامی اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد. ما یک مباحث اعتقادی داریم و یک مباحث ورزشی. در مباحث اعتقادی ما چیزی به عنوان اسرائیل وجود ندارد. اسرائیل کشور نیست، ورزشکاران ایرانی با چه کسی باید مبارزه کنند؟ برای مثال یک کشتی‌گیر ایرانی با چه کسی باید کشتی بگیرد و تیم‌های فوتبال ایران با کدام تیم باید بازی کنند؟ وقتی چنین کشوری را به رسمیت نمی‌شناسیم، یعنی مسابقه ورزشی‌ای هم وجود ندارد. مباحث اعتقادی ما اجازه مبارزه با ورزشکاران اسراییل را نمی‌دهد و این تصمیم کاملاً درستی بود که مجلس گرفت.

وی همچنین گفته بود من راهکاری نمی‌دانم. حالا در این میان ورزش ایران تعلیق شود، چه ایرادی دارد؟ من اعتقادم این است که تعلیق شویم. ما که نمی‌توانیم از مباحث اعتقادی خودمان عدول کنیم. من نظرم این است که اگر می‌خواهند تعلیق کنند، این کار را انجام دهند.

قاسم میرزایی‌نکو، نماینده مجلس، در این زمینه گفته بود برخی نمایندگان که دنبال تصویب این طرح هستند، «شاید می‌خواهند ورزش کشور تعطیل شود.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا