ایرانسیاست

محمدرضا فقیهی: ظرف روزهای آینده از مشرق‌نیوز و عبدالرضا داوری شکایت می‌کنیم

محمد رضا فقیهی، در گفتگو با امتداد گفت، ظرف روزهای آینده از «مشرق‌نیوز»، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسدران و «عبدالرضا داوری» شکایت می‌کنیم.

محمد رضا فقیهی، از وکلای بازداشت شده اخیر که به تازگی آزاد شده، در گفتگو با امتداد گفت، ظرف روزهای آینده از «مشرق‌نیوز»، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسدران و «عبدالرضا داوری» شکایت می‌کنیم.

این وکیل دادگستری، تاکید داشت: «هرکس یا هر مقامی که گفته ما با خارج مرتبط بودیم، ما به دنبال اخذ پناهندگی از دولت‌های متخاصم بودیم، اقدامات ما به خانم شیرین عبادی مربوط بوده و یا هر نسبت ناروای دیگر در وهله اول باید عنوان کنم که تمامی این موارد از اساس کذب و دروغ محض بوده و هیچ پایه و مبنای واقعی ندارد. در ثانی به دلیل دفاع از دوستان در بند خودم و حیثیت و حقوق آن‌ها برای مناظره با این افراد اعلام آمادگی می‌کنم. تا رو سیه شود، هرکه در او غش باشد.»

آقای فقیهی در مورد بررسی‌های حقوقی خود و دوستانش در باره احتمال وقوع جرمی از سوی مقامات درباره مدیریت بحران کرونا گفت: «پس از این بررسی‌ها بود که به این نتیجه رسیدیم که مقام رهبری و اعضای ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، بخصوص رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان وقت در مظان این اتهام بوده و باید طرف شکایت قرار بگیرند. این مسئولین باید در جایگاه مسئولیت خود، تدابیر کافی برای حفاظت از جان مردم را اتخاذ می‌کردند اما، متاسفانه این مسئله رخ نداد و هر روز شاهد جان باختن شماری از هموطنان عزیزمان هستیم.»

وی همچنین گفت که پس از بازداشت شدن، «بابک پاک نیا، سعید خلیلی و علی مجتهدزاده برای پذیرفتن وکالت پرونده به دادسرا مراجعه داشتند که متاسفانه به همه آن‌ها گفته شد که در این پرونده بر اساس تبصره ذیل ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری عمل خواهد شد و از پذیرفتن وکلای غیرمتعمد رئیس دستگاه قضا معذور هستند.»

وی، خطاب به رئیس قوه قضائیه نیز، گفت: «چه تحقیقاتی باقی مانده و چه ضرورتی برای تداوم بازداشت وکلای دادگستری و مهدی محمودیان وجود دارد؟ من معتقدم که به هر میزان که به این موضوع دامن زده شود، این مسئله برای نظام، کشور، انقلاب و خود دستگاه قضائی آسیب‌زا خواهد بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا