آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

انتقال عباس نیکروان به اداره اطلاعات شهر اورمیه

مقامات قضایی شهر سلماس، سه‌شنبه ۱۶ شهریور، با لحنی تند و توهین‌آمیز به خانواده عباس نیکروان گفته‌اند که او به اداره اطلاعات اورمیه منتقل شده است.

خانواده عباس نیکروان، موزیسین و فعال مدنی آذربایجانی ساکن سلماس، طی مراجعه‌ای که روز سه شنبه ۱۶ شهریور به اداره اطلاعات و شعبه ۲ بازپرسی دادسرای سلماس به ریاست غفاری داشته اند، مقامات قضایی با لحنی تند و توهین آمیز گفته‌اند که عباس نیکروان به اداره اطلاعات اورمیه منتقل شده است.

فرزند آقای نیکروان اطلاع داده که پس از مراجعه به دادسرا برای اطلاع از وضعیت پدر به فرمانداری رفته اند و طی تماسی که علی اکبر عسگری، فرماندار شهر سلماس با دادستانی داشته، ناصر عباسی دادستان شهر سلماس گفته که ما نمی توانیم در کارهای مامورین اطلاعاتی دخالت کنیم و احتمالا آقای نیکروان یک هفته در بازداشتگاه اداره اطلاعات خواهد بود.

این گفته خلاف قانون دادستان در حالی است که ماده ۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری مقرر می دارد «ریاست و نظارت بر ضابطان دادگستری از حیث وظایفی که به عنوان ضابط به عهده دارند با دادستان است.»

در ادامه آقای نیکروان طی تماس کوتاهی که با خانواده داشته، اطلاع داده است در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان اورمیه می‌باشد.

مطابق با ماده ۲۹ قانون اخیر، مامورین اداره اطلاعات بعنوان ضابطین خاص قضایی بوده و کلیه ضابطان اعم از عام ‌و خاص صرفأ بعنوان نقش بازوی قوه قضاییه را داشته فلذا می بایست تابع دستورات این نهاد باشند.

بی اطلاعی از وضعیت سلامتی و دلایل اتهامی آقای نیکروان طی روزهای اخیر باعث تشدید نگرانی خانواده او شده است.

این فعال آذربایجانی ۱۴ شهریور توسط نیروهای امنیتی در سلماس بازداشت شد.

آقای نیکروان پیشتر نیز بارها به دلیل فعالیت های مدنی خود بازداشت و به زندان محکوم شده است.

او در ۱۴ تیر ۱۳۹۷ همزمان با سالگرد گردهمایی بزرگ قلعه بابک بازداشت و پس از حدود یک هفته با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

نیروهای امنیتی بارها مانع فعالیت های هنری این موزیسین آذربایجانی شده اند که در یک نمونه کنسرت آقای نیکروان در ۱۵ الی ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در حمایت از بیماران سرطانی و کودکان بی سرپرست در شهر قوشاچای (میاندوآب) بدلیل فشار نیروهای امنیتی لغو شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا