ایران

محمود صادقی: پرونده فروش صلاحیت‌ها در شورای نگهبان به محاق رفته است

محمود صادقی نماینده مجلس دهم درباره پرونده فروش صلاحیت‌ها در جریان انتخابات مجلس گفت ۲۰ نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند ولی روند رسیدگی به پرونده این افراد به «محاق» رفته‌است.

محمود صادقی نماینده مجلس دهم درباره پرونده فروش صلاحیت‌ها در جریان انتخابات مجلس روز دوشنبه ۱۷ شهریور به وب‌سایت فراز گفت ۲۰ نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند ولی روند رسیدگی به پرونده این افراد به «محاق» رفته‌است.

آقای صادقی این افراد را جزو شبکه‌هایی خواند که با دریافت رشوه در گرفتن تایید صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس از شورای نگهبان دخالت می‌کرده‌اند.

به گفته این نماینده پیشین مجلس ایران در یک مورد، یکی از واسطه‌ها با «نوه یکی از فقهای سابق شورای نگهبان کار می‌کرده» و برای گرفتن تایید صلاحیت یک «نماینده مجلس دهم، ۲۰۰ میلیون» تومان دریافت کرده است.

نماینده پیشین تهران گفته که «فایل‌های صوتی عدیده و اسناد زیادی وجود دارد» که او و اکبر اعلمی، نماینده مجلس ششم آنها را در اختیار نهادهای امنیتی از جمله حفاظت اطلاعات شورای نگهبان قرار داده‌اند.

این نماینده سابق مجلس گفته است که دستگیری این افراد «عجولانه» بوده و اجازه نداد تا ابعاد بیشتری از پرونده روشن شود. آقای صادقی از «تعلل نهادی امنیتی» در این پرونده نیز صحبت می‌کند.

طبق گفته او روند رسیدگی به پرونده افراد دستگیر شده به «محاق» رفته و نتیجه رسیدگی‌ها تا کنون اعلام نشده است.

آقای صادقی گفته که فروش صلاحیت پیش از انتخابات مجلس در زمستان ۹۸ هم رخ داده بود، اما در جریان این انتخابات شیوع گسترده‌ای یافت و ارقام با افزایش قابل توجه تا ۴ میلیارد تومان رسید.

گفتنی‌ست که سایت فراز ساعاتی پس از انتشار مصاحبه با محمود صادقی این مصاحبه را از خروجی خود حذف کرد.

آقای صادقی که در طول سال‌های اخیر چند بار در زمینه فساد و رشوه از جمله فساد در قوه قضاییه افشا‌گری کرده است، گفته که یکی از مقام‌های قضایی پنجم خرداد امسال به او وعده داده بود که در «مقطع مناسبی» در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود ولی تاکنون خبری نشده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا