ایران

سود حاصل از «حساب‌های امانی مردم» نزد قوه قضاییه ۴٣٠ میلیارد تومان

سود حساب‌های سپرده دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که از محل وجوه واریزی مردم به این قوه حاصل می‌شود حاکی از ۴۳۰ میلیارد تومان سود در سال ۱۳۹۸ دارد.

مرکز رسانه قوه قضاییه ایران روز جمعه ۱۶ خرداد، گزارشی منتشر کرد که می‌گوید حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از سود ۴۳۰ میلیارد تومانی این حساب هزینه شده است.

این در حالیست که پیش‌تر محمود صادقی، نماینده مجلس دهم، با افشای کسب سود قوه قضاییه از پول امانی مردم، سود حاصل از این حساب‌ها را «مال حرام» و «غیرقانونی» خوانده بود.

قابل ذکر است که بخشی از پول‌های واریز شده به حساب قوه قضاییه متعلق به وثیقه‌های تعیین‌شده است که قابل برگشت است ولی در طول رسیدگی به پرونده‌ها که ماه‌ها و سالها به‌طول می‌انجامد، سود پول‌های واریزشده به این حساب از سوی قوه قضاییه از بانک گرفته می‌شود.

محمود صادقی، همچنین قوه قضاییه را متهم کرد که سود حاصل از این حساب‌ها را صرف «مسکن و مزایای قضات» خود می‌کند.

آقای صادقی از صادق لاریجانی، رئیس وقت قوه قضاییه خواسته بود تاه «گزارشی از عملکرد حساب‌هایش را طی پنج سال گذشته اعلام کند.»

پس از اظهارات و تاکیدات محمود صادقی، قوه قضاییه و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان وقت تهران به آقای صادقی واکنش شدیدی نشان داده و شبانه با حضور مأموران دادستانی تهران، این نماینده در منزلش بازداشت شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا