تحلیل و گزارشسیاست

مطبوعات ترکیه 27 مارس 2020

فخرالدین آلتون رئیس ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه گفت: " در مبارزه با این ویروس کشنده که همه جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، همبستگی بین المللی ضروری است. نباید اجازه دهیم که این ویروس باعث ایجاد مرزهای جدیدی بین کشورها گردد و همکاری جهانی را مختل کند.

روزنامه یئنی شفق در خبری با عنوان “برای افزایش اعتماد به اقتصاد جهانی وارد عمل می شویم” می نویسد:

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بعد از حضور در نشست فوق‌العاده سران G-20 با محوریت بحران کرونا که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: باید با یک نقشه‌راه و مسئولیت‌پذیری، همکاری‌ را در مقیاس جهانی ثابت کنیم اردوغان با تاکید بر لزوم تبادل تجربیات در زمینه کنترل، تشخیص و درمان کرونا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بار دیگر اهمیت روحیه همکاری و هماهمگی میان اعضای گروه G-20 را ثابت کرد. رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه همانند زمان بحران اقتصاد در جهان، این بار نیز باید فورا تدابیر (اقتصادی) لازم را اتخاذ کنیم، گفت: برای ما مهم است که تمام اقدامات اقتصادی ترکیه طبق قوانین سازمان تجارت جهانی و مشوق همکاری بین‌المللی باشد

روزنامه حریت در خبری با عنوان “بدون وجود همبستگی جهانی موفقیت در برابر کرونا غیرممکن است” می نویسد:

فخرالدین آلتون رئیس ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه گفت: ” در مبارزه با این ویروس کشنده که همه جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، همبستگی بین المللی ضروری است. نباید اجازه دهیم که این ویروس باعث ایجاد مرزهای جدیدی بین کشورها گردد و همکاری جهانی را مختل کند.

روزنامه خبرتورک در خبری با عنوان “واکنش وزارت امور خارجه ترکیه به یونان” می نویسد:

حامی آكسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اظهار داشت: یونان در اعمال محدودیت حوزه دریایی اصل عادلانه و به حق بودن را نادیده گرفته و همانند یک دولت مجمع الجزایری موضوع صلاحیت های دریایی را مطرح کرده است. این ادعاهای یونان “برخلاف قوانین بین المللی” است.

روزنامه صاباح در خبری با عنوان “تقاضای کشورهای جهان برای خرید صابون ترک افزایش یافت” می نویسد:

در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، تقاضا برای واردات صابون ترکیه افزایش یافت. در این راستا استان آیدین ترکیه اقدام به صادرات صابون به بیش از 40 کشور جهان نمود. نیاز صابون 40 کشور جهان از کارائیب و کوبا گرفته تا روسیه، کشورهای لاتین و سیبری توسط ترکیه رفع می شود.

روزنامه استار در خبری با عنوان “قرارداد بزرگ بین ترکیه و چین” می نویسد:

صندوق دارایی ترکیه با سازمان صادرات و اعتبار وامی چین در زمینه افزایش همکاری های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری تفاهم نامه ای به ارزش 5 میلیارد دلار به امضا رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا