ایران

مقامات سازمان بهداشت جهانی می گویند شیوع کروناویروس در ایران بسیار نگران کننده است

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که مرگ چهار نفر ظرف ۴۸ ساعت بر اثر کروناویروس در ایران و گزارش ۱۸ مورد جدید مبتلا به این ویروس، «بسیار نگران کننده» است.

مقامات سازمان بهداشت جهانی روز جمعه دوم اسفند اعلام کردند شیوع ویروس جدید کرونا ( کووید۱۹) در ایران که طبق آمار رسمی تاکنون چهار مرگ و ۱۸ مورد جدید ابتلا گزارش شده «بسیار نگران کننده» است.

 

پیشتر، مقام‌های ایران تایید کرده بودند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۸ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۴ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، «تدروس ادهانون»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی روز جمعه در یک نشست خبری در دفتر مرکزی این سازمان در ژنو گفت: «موارد ابتلا به این ویروس که در سایر نقاط جهان شناسایی شده هر چند از نظر تعداد اندک است ولی با ووهان و چین ارتباط ندارند و این بسیار نگران‌کننده است. این موردهای پراکنده و اندک جای نگرانی شدید دارند.»

امروز بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس ایران از عملکرد مسئولان در زمینه شیوع کرونا در ایران انتقاد کرد و گفت ‌”بی‌مسئولیتی و بی‌توجهى به هشدار سازمان بهداشت جهانی (وضع اضطرار جهانى) باعث ورود کرونا به ایران شد”. او از پزشکان خواست تا برای کمک به اطلاع رسانی و آموزش مردم وارد عمل شوند.

کشورهای کویت، افغانستان و عراق مرز خود را با ایران به خاطر شیوع ویروس کرونا بسته‌اند. مقامات کشور ترکیه نیز اعلام کرده‌اند، تمامی کسانی که از ایران وارد خاک این کشور می‌شوند مورد معاینه دقیق قرار می‌گیرند و به ایرانیانی که علائم بیماری دارند، اجازه ورود داده نمی‎‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا