ایرانجهانخاورمیانهسیاست

هواپیمای اوکراینی در کابل ربوده و به ایران منتقل شد 

معاون وزیر خارجه اوکراین روز سه شنبه ۲ شهریور گفت هواپیمای اوکراینی که برای تخلیه اوکراینی ها وارد افغانستان شده بود توسط افراد ناشناس ربوده و به ایران منتقل شد.

یوگنی ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین روز سه شنبه ۲ شهریور گفت هواپیمای اوکراینی که برای تخلیه اوکراینی ها وارد افغانستان شده بود توسط افراد ناشناس ربوده و به ایران منتقل شد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از تاس، معاون وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد این هواپیمای اوکراینی به جای تخلیه اوکراینی‌ها از افغانستان، ربوده شده و با گروهی ناشناس به ایران رفت.

“یکشنبه گذشته ، هواپیمای ما توسط افراد دیگر ربوده شد. روز سه شنبه ، هواپیما عملاً از ما دزدیده شد ، به همراه هواپیمای اوکراینی با گروهی از مسافران ناشناس به داخل ایران پرواز کرد. سه تلاش بعدی ما برای تخلیه نیز موفقیت آمیز نبود. مردم نمی توانند وارد فرودگاه شوند. ”

به گفته وی، هواپیماربایان مسلح بودند. با این حال، معاون وزیر جزییاتی در مورد آنچه در هواپیما اتفاق افتاده چیزی گزارش نکرده است. ینین تنها تأکید کرد که کل سرویس دیپلماتیک به سرپرستی دیمیتری کولبا، وزیر خارجه در طول هفته در حالت آماده‌باش کار کرده است.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران با تکذیب ربایش هواپیمای اوکراینی، مدعی شد: «این هواپیما دیروز در فرودگاه مشهد سوختگیری کرد و ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه در فرودگاه کیف فرودگاه آمده است.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: «ادعای ربایش هواپیما و گم‌ شدن آن کاملا از طرف سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا