آذربایجانایران

واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در سولدوز (نقده)؛ دو خبرنگار جان باختند

روز چهارشنبه ۲ تیر، اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به سولدوز (نقده) در آذربایجان‌غربی برای بازدید از طرح تونل انتقال آب به دریاچه اورمیه، واژگون شد.

حوالی ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲ تیر، اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که از تهران به سولدوز (نقده) در آذربایجان‌غربی برای بازدید از طرح تونل انتقال آب به دریاچه اورمیه اعزام شده بودند، به دره واژگون شد.

تاکنون اعلام شده که مهشاد کریمی، خبرنگار ایسنا (سمت راست) و ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

مهشاد کریمی، خبرنگار ایسنا (سمت راست) و ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا

در این حادثه  ۲۱ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت، “محمدمهدی گوهری”، “ابراهیم نژاد رفیعی”، “مرتضی محمدصادقی” و “حسن ظهوری ” با هلی‌کوپتر به به بیمارستان خمینی اورمیه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: افراد دیگری هم که مصدومیت جزئی داشته اند، با اتوبوس آمبولانس به اورمیه اعزام شدند.

این اتوبوس حامل ۲۶ نفر شامل ۲۰ خبرنگار بود که از این تعداد، ۲۰ نفر خبرنگار، ۴ نفر عضو ستاد احیای دریاچه اورمیه و ۲ نفر نیز راننده و کمک راننده بودند.

سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید «اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.»

محمدمهدی گوهری، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق، کمال عثمان پور، ندا اکبری، زینب رحیمی، زهرا کشوری، سعید بیداد، رباب باباخان، آیسان زرفام، کیمیا عبدالله پور، سهیل فرجی، زهرا رفیعی، مرتضی محمدزاده، ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادق، حسن ظهوری، محمدرحیم مقدس، فروغ فکری، علی حاجی مرادی این افراد را شامل می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا