ایرانجهان

وزارت خارجه ایران در پاسخ به وزارت خارجه آمریکا لینک یک مقاله را منتشر کرد

وزارت خارجه ایران لینک مقاله وب‌سایت «گلوبال ریسرچ» را منتشر کرده و از آمریکا خواسته است که به آن پاسخ بدهد.

وزارت خارجه ایران در پاسخ به سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر «تئور‌ی توطئه» رهبر جمهوری اسلامی درباره کرونا، لینک مقاله‌ای در یک وب‌سایت را منتشر کرد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز یکشنبه در واکنش به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در مورد «تولید ویروس کرونا» توسط ایالات متحده، آیت‌الله علی خامنه‌ای را به ارائه «تئور‌ی توطئه» متهم کرد و گفت این سخنان «مضر، عاری از حس مسئولیت و صد در صد غلط است».

وزارت خارجه ایران در واکنش به این سخنان، روز دوشنبه چهارم فروردین لینک یک مقاله از وب‌سایت «گلوبال ریسرچ» را منتشر کرد و از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواست که به این مقاله پاسخ دهد.

در این مقاله بدون ارائه مدارک و شواهدی، سوالاتی درباره اینکه ممکن است منشا ویروس کرونا آمریکا بوده باشد مطرح شده است. ارجاع وزارت خارجه ایران به وب‌سایت «گلوبال ریسرچ» در حالی است که این وب‌سایت یک مرجع دانشگاهی یا تحقیقاتی محسوب نمی‌شود. در این وب‌سایت برخی افراد می‌توانند مقالات خود را منتشر کنند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز چندین بار به مطالب منتشر شده در این وب‌سایت استناد کرده‌ بودند.

برخی از ادعاهای مطرح شده در مقاله وب‌سایت «گلوبال ریسرچ» توسط مقامات چینی مطرح شده است و یک سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود که بعید نیست یکی از نظامیان آمریکایی در ماه اکتبر ناقل این ویروس به چین بوده است.

ایالات متحده شدیدا به این اظهارات واکنش نشان داد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز از ویروس کرونای جدید با عنوان «ویروس چینی» یاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا