جهان

مرکل احتمالا به ویروس کرونا مبتلا نشده است

مدیر دفتر صدراعظم آلمان، روز دوشنبه 23 مارس گفت که آنگلا مرکل به احتمال زیاد به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

هلگه براون ، مدیر دفتر مرکل گفت . دلیل قرنطینه صدر اعظم آلمان این است که به مدت کوتاهی با پزشکی ملاقات کرده بود که بعدها مشخص شد، که آن پزشک به ویروس Corona مبتلا است، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که صدراعظم آلمان به این بیماری مبتلا نشده است.

هلگه براون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD گفت: «مرکل روز جمعه بعد از ظهر یک واکسن ضد باکتری ذات الریه از سوی دکتری که بعد مشخص شد به کرونا مبتلا بوده، به وی تزریق شد؛ از این رو مرکل روز یکشنبه به قرنطینه رفت. او تنها تماسی کوتاه با آن دکتر داشت».

هلگه افزود: «‌به همین خاطر ما خوشبین هستیم که او شاید اصلا به این بیماری مبتلا نشده باشد».

رسانه‌های آلمان روز یکشنبه اعلام کردند، آنگلا مرکل‌، به دلیل تماس با پزشکی که آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است خود را در خانه قرنطینه کرد. این پزشک روز جمعه آنگلا مرکل را معاینه کرده بود.

پس از کنفرانس مطبوعاتی صدراعظم آلمان در روز یکشنبه این موضوع به او اطلاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی صدر اعظم آلمان روز یکشنبه گفت، مرکل خود را در خانه قرنطینه کرد و امور اداری مربوط به کارش را از منزل دنبال می‌کند.

صدراعظم آلمان پیش از این در یک نشست مطبوعاتی‌ اعلام کرد، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دستورات جدیدی از جمله ممنوعیت تجمع افراد بیش از دو نفر، تعطیلی کافه‌ها، رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها را صادر کرد.

مرکل پیشتر اعلام کرد، به دنبال این نیست که برای پنجمین بار به عنوان صدراعظم در انتخابات فدرال این کشور که اکتبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، شرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا