ایرانخاورمیانه

وزیر دفاع اسرائیل: سپاه پاسداران کشتی‌های تجاری را به «پایگاه‌های تروریستی» تبدیل می‌کند

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، با نشان دادن تصاویری از کشتی‌های متعلق به جمهوری اسلامی گفت سپاه پاسداران کشتی‌های تجاری را با تجهیز کردن به تسلیحات و پهپاد به کشتی نظامی و «پایگاه‌های تروریستی شناور» تبدیل می‌کند.

او در سخنرانی روز دوشنبه خود در همایشی، که در دانشگاهی در شهر هرتزلیا برگزار شد، ضمن نشان دادن تصاویری از پنج کشتی‌ با نام‌های «شهید سیاوشی»، «شهید رودکی»، «مکران»، «شهید مهدوی» و «شهید باقری»، افزود یکی از این کشتی‌ها اخیرا در حال نزدیک شدن به خلیج عدن مشاهده شده است.

وی با اشاره به تهدیدهای جمهوری اسلامی در منطقه گفت در طول چند ماهه دوران خدمت خود به عنوان وزیر دفاع «حمله به ایران در سوریه را دو برابر کرده است».

گالانت گفت: «ایران بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات منطقه و جهان است و در حال راه‌اندازی جنگی فرسایشی علیه اسرائیل است. می‌خواهد یک جبهه جدید برای حزب‌الله در بلندی‌های جولان بگشاید، همان‌طور که قبلا در جنوب لبنان عمل کرده است.»

وزیر دفاع اسرائیل همچنین درباره موضوع هسته‌ای گفت اگر جمهوری اسلامی تصمیم به غنی‌سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد بگیرد، «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

مقام‌های اسرائیلی بارها تاکید کرده‌اند برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای همه گزینه‌های خود، از جمله اقدام یک‌جانبه نظامی، را بر روی میز دارند.تاکنون چندین حمله به مراکز و تاسیسات اتمی ایران به اسرائیل نسبت داده شده است.

گالانت افزود: «اسرائیل از زمان تاسیس با تهدیدهای پیچیده‌ای مقابله کرده»، اما اکنون حکومت ایران در تلاش است تا همه جبهه‌های مختلف علیه اسرائیل را به هم متصل کند.

وی در اظهار نظری درباره بازگشت بشار اسد، رییس حکومت سوریه، به اتحادیه عرب نیز گفت عضویت او برای گروه‌های نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی مصونیت ایجاد نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا