جهانفرهنگ و هنر

وینستون گروم ، نویسنده رمان “فارست گامپ”، در سن ۷۷ سالگی درگذشت

وینستون گروم، نویسنده رمان "فارست گامپ" که فیلم آن در نخستین سالی که ساخته شد ۶ جایزه اسکار را کسب کرد، در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

کارین ویلسون، شهردار فیرهوپ در ایالت آلاباما، در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که مرگ آقای گروم توسط خانواده اش به او ابلاغ شده است.

فیلم فارست گامپ که با همین نام بر اساس رمان این نویسنده ساخته شده بود، در آن زمان تبدیل به یک پدیده شد و نام آن در فهرست فیلم های ماندگار ثبت شد.

داستان غیر ممکن از یک مرد متفاوت
این رمان داستان خارق العاده مردی به نام فارست گامپ را روایت می کند که رشد هوشی او کندتر از حد طبیعی اما از نظر ریاضی با استعداد است.

میلیون ها نفر در سراسر دنیا این فیلم را تماشا کرده اند و بازیگران موفقی مانند سالی فیلد، گری سینیس و همچنین تام هنکس بازیگر نقش برجسته فارست گامپ ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم هم شهرت گسترده و هم موفقیت مالی را برای بازیکنانش به ارمغان آورد.

این فیلم در سال ۱۹۹۵، ۶ جایزه اسکار دریافت کرد؛ از جمله جایزه بهترین کارگردانی برای کارگردان آن رابرت زمکیس و جایزه بهترین بازیگر برای تام هنکس.

تام هنکس هنگام دریافت جایزه اسکار Michael Caulfield/AP1995

در سال ۱۹۹۵، این کتاب با تأثیر فیلم وارد لیست پرفروش ترین ها شد.

‘رمان، غنی‌تر و ظریف‌تر از فیلم است’
علی رغم این، دون نوبل، استاد افتخاری انگلیسی در دانشگاه آلاباما و دوست ۴۰ ساله آقای گروم، در اظهارنظری گفته بود که “رمان” ظریف تر و “غنی تر” از فیلم است.

او ۱۶ رمان نوشت
اگرچه وینستون گروم بیشتر با فارست گامپ شناخته می شود، اما او ۱۶ رمان بر اساس وقایع واقعی از جمله جنگ داخلی آمریکا نوشت.

کتاب “صحبت با دشمن” این نویسنده آمریکایی که پس از حضور در جنگ ویتنام به‌عنوان سرباز ارتش آمریکا نوشته بود، در سال ۱۹۸۴ نیز نامزد نهایی جایزه پولیتزر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا