آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

پرونده روزبه پیری به دادگاه کیفری دو تبریز ارجاع داده شد

پرونده قضایی روزبه پیری، که در شعبه ۱۶بازپرسی عمومی و انقلاب تبریز تشکیل شده بود، به شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو تبریز ارجاع داده شد.

پرونده قضایی روزبه پیری، فعال مدنی و مترجم آذربایجانی ساکن تبریز که به علت اطلاع‌رسانی در باره وضعیت برادرش یاشار پیری در شعبه ۱۶بازپرسی عمومی و انقلاب تبریز تشکیل شده بود، به شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو تبریز ارجاع داده شد.

همچنین بخوانید: احضار «روزبه پیری» به دادگاه بدلیل اطلاع رسانی در خصوص وضعیت برادرش

روزبه پیری، پس از مراجعه به سامانه ثنا از ارجاع پرونده‌اش به شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو تبریز مطلع شده است.

این فعال و نویسنده آذربایجانی به علت اطلاع‌رسانی در باره شکنجه‌هایی که از سوی نیروهای امنیتی علیه برادرش یاشار پیری صورت گرفته بود، طی احضاریه‌ای در تاریخ ۱۴ فروردین در شعبه ۱۶بازپرسی عمومی و انقلاب تبریز حاضر شده بود.

در همین تاریخ، قاضی موسوی رئیس شعبه مذکور، روزبه پیری را از بابت دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب» تفهیم اتهام کرده و سپس در ازای قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی آقای پیری را موقتاً آزاد کرده بود.

یاشار پیری، برادر روزبه، بامداد ۳ اسفند ۱۳۹۹ از سوی نیروهای بسیج همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به ناحیه مقاومت حوزه بسیج تبریز منتقل شده بود که در پی وخیم شدن حال یاشا پس از شکنجه و ضرب و شتم‌های شدید در ۶ اسفند با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شده بود.

همچنین بخوانید: گزارشی از چگونگی ربایش و شکنجه یاشار پیری توسط «یکی از حوزه‌های بسیج» با دستور «اطلاعات سپاه» 

این فعال آذربایجانی پس از آزادی به علت عوارض ناشی از شکنجه در بیمارستان امام رضا بستری شد و روزبه پیری در صحفه اینستاگرام خود در باره آخرین وضعیت برادرش اطلاع‌رسانی کرد.

همچنین بخوانید: افزایش نگرانی‌ها از وضعیت جسمی یاشار پیری؛ انتقال به بخش پیوند کلیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا