ایرانسلامتی و زندگی

کاسته شدن از محدودیت‌های مسافرتی در ایران و هشدار سازمان بهداشت‌ جهانی

با افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در ایران، آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز سیری صعودی به خود گرفته، به طوری که روز شنبه21 مارس، به 1556 مورد مرگ رسید.

در پی بروز این وضعیت، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، اعلام کرد که اقدامات جدایی فیزیکی شهروندان برای مقابله با ویروس، شامل محدودیت‌های مربوط به مسافرت، فقط برای دوره‌ای از دو تا سه هفته، اعمال خواهد شد زیرا پیش‌بینی شده در این فاصله زمانی، از شدت بحران کرونا کاسته خواهد شد.

روحانی در سخنانی که از سیمای ایران پخش شد، گفت: «ایران باید تمام تلاش‌های لازم را بخرج دهد تا تولید اقتصادی به وضعیت عادی بازگردد.»

هشدار سازمان بهداشت جهانی

از سوی دیگر، با تعطیلات نوروزی در ایران و اقدام شماری از شهروندان به سفرهای نوروزی و سفر به برخی از شهرها از جمله مشهد، سازمان بهداشت جهانی در خصوص شدت‌گیری بحران شیوع کووید 19 به دلیل ادامه تجمعات گسترده، هشدار داد.

مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان بهداشت‌ جهانی، شامگاه جمعه 20 مارس در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو گفت که تجمع‌های گسترده در ایران و برخی کشورهای دیگر در خاورمیانه می‌توانند «بیماری را تشدید کرده و آن را در مناطقی بسیار دور از مرکز، گسترش دهند.»

رایان در مورد جشن‌های سال نو ایرانی (نوروز) در ایران، که ویروس کرونا باعث مرگ بیش از 1500 نفر در این کشور شده ، تأکید کرد که چنین تجمع‌هایی «ممکن است در ارتباط با مبارزه با شیوع کرونا، بسیار خطرناک باشد.»

او با تأکید بر لزوم محدود کردن اینگونه تجمع‌ها، از مردم خواست که دستورالعمل‌های مسئولان را برای مقابله با شیوع بیماری، رعایت کنند.

قابل توجه است که ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آلودگی به کرونا را در بیرون از چین داشته تا جایی که روز شنبه21 مارس، 123 مورد مرگ جدید را به ثبت رساند که بدین ترتیب، آمار رسمی مرگ در این کشور به 1556 رسید .

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، طی 24 ساعت گذشته، 966 مورد ابتلاء جدید، تأیید شده است که شمار موارد ابتلاء در ایران را به 20.610 نفر رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا