خاورمیانه

کره جنوبی از سال 2020 به «ائتلاف امنیت دریایی» در تنگه هرمز می‌پیوندد

یک روزنامه چاپ کره جنوبی اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته تا از سال 2020 به ائتلاف امنیت دریایی در تنگه هرمز به رهبری ایالات متحده بپیوندد.

دولت کره جنوبی از ابتدای سال آینده میلادی (2020) یک ناوگان نظامی برای پیوستن به ائتلاف امنیت دریایی به رهبری آمریکا در آب‌های جنوبی ایران اعزام می‌کند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «جوونگانگ ایلبو»، یگان ضد دزدی‌دریایی در نیروی دریایی ارتش کره جنوبی که هم‌اکنون مشغول گشت‌زنی در اقیانوس هند و آب‌های نزدیک به شاخ آفریقا است، برای پیوستن به ائتلاف امنین دریایی به رهبری آمریکا دستور خواهد گرفت.

 

این روزنامه به نقل از منابع دولتی نوشت شورای امنیت ملی کره جنوبی با استقرار یک یگان جداگانه جهت پیوستن به ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا مخالفت کرد اما تصمیم گرفت که ماموریت نیروهای ضربت فعلی در منطقه را توسعه دهد.

 

به نوشته رسانه‌های کره جنوبی، این اقدام به سئول این شانس را می‌دهد که همزمان با همراه شدن با خواسته‌های واشنگتن، روابط خوب با تهران را نیز حفظ کند!

بر این اساس، نیروی ضربت دریایی کره جنوبی در منطقه شامل 300 خدمه نظامی، ناوشکن «کانگ گام-چان» و یک فروند بالگرد نظامی تهاجمی است.

 

این روزنامه می‌نویسد تصمیم پیوستن به ائتلاف امنیت دریایی به رهبری آمریکا در خلیج، به احتمال زیاد بزرگترین حضور نظامی کره جنوبی در یک ائتلاف خارجی، بعد از حضور در جنگ عراق، خواهد بود.

 

ایالات متحده آمریکا از ماه آگوست، چند روز بعد از آنکه ایران یک فروند پهپاد تجسسی آمریکا را  در نزدیکی تنگه هرمز مورد هدف قرار داد، تصمیم خود برای تشکیل یک ائتلاف امنیت دریایی را اعلام کرد.

 

پیش از این نیز حمله به چند تانکر نفتکش در دریای عمان که جامعه جهانی آن را به ایران نسبت دادند علتی برای شکل گیری چنین ائتلافی در تنگه هرمز شده بود. هر چند که ایران مشارکت در این حملات را رد کرده است.

.

 

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا