ایرانسیاست

کمالوندی: تصمیم داشتیم تا از معاهده NPT خارج شویم که بعد تجدیدنظر کردیم!

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، در نشست خبری امروز ، مدعی شد: «لیستی از گام‌های مختلف به شورای عالی امنیت ملی و ریاست جمهوری ارائه شده و خیلی گزینه‌ها در فهرست اول دیده شده بود؛ حتی خروج از NPT را دیده بودیم که بعد خودمان تجدیدنظر کردیم» 

بهروز کمالوند، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری در محل این سازمان در تشریح جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی این کشور، گفت: ایران فعلا قصد ندارد در وضعیت سایت فردو و نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تغییری ایجاد کند.

 

کمالوندی در ادامه گفت: «آژانس امروز مراجعه می‌کند و می‌بیند چهار اقدام انجام شده است. در مسیر غنی‌سازی ما محدودیتی وجود ندارد چون برنامه‌ها برای بلندمدت دیده شده بود.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه از امروز تولیدات تحقیقاتی به ذخایر ما افزوده می شود، ادعا کرد: ایران به جای 10 دستگاه سانتریفیوژ IR-4 برای غنی سازی اورانیوم که در برجام در نظر گرفته شده، 20 دستگاه از این سانتریفیوژ ها را به کار می اندازد.

او اضافه کرد: راه اندازی زنجیره ۲۰ ماشین «آی آر ۴ »که موضوع بند ۳۵ ضمیمه ۱ است که قرار بود ابتدای سال ۱۱ انجام شود از الان عملا انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا