آذربایجانجهان

گفتگوی تلفنی جیحون بایراموف با وزیر خارجه عربستان سعودی

جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه۲۰ مهر، در یک گفتگوی تلفنی با فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی حملات ارتش ارمنستان به مناطق غیرنظامی آذربایجان را تشریح کرد.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از روابط عمومی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، جیحون بایراموف در مورد آخرین تنش در منطقه، به ویژه هدف قرار دادن غیرنظامیان آذربایجانی و زیرساخت های آن توسط ارمنستان، به همتای سعودی خود اطلاع‌رسانی کرد.

آقای بایراموف توضیح داد که پس از برقراری آتش بس بشردوستانه، نیروهای مسلح ارمنستان با حمله موشکی، گنجه، دومین شهر بزرگ آذربایجان که دور از خط مقدم جبهه قرار دارد، هدف قرار داد که در نتیجه آن ۹ غیرنظامی شهید و ۳۵ غیرنظامی دیگر از جمله کودکان زخمی شدند.

وزیر خارجه آذربایجان اظهار داشت که هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان، خانه ها، زیرساخت‌های غیرنظامی و پرسنل پزشکی از سوی نیروهای مسلح ارمنستان به عنوان بخشی از سیاست تجاوزکارانه این کشور بر علیه آذربایجان، بار دیگر نشان دهنده بی توجهی ارمنستان به هنجارهای اساسی و اصول حقوق بین الملل، از جمله حقوق بشردوستانه بین المللی و کنوانسیون های ژنو است.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز بار دیگر بر حمایت کشورش از تمامیت ارضی آذربایجان تأکید کرد. فیصل بن فرحان آل سعود همچنین به اهمیت حل منازعه از طریق گفتگوی سیاسی اشاره کرد.

آقای بایراموف نیز به نوبه خود بر لزوم اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای تأمین صلح و امنیت در منطقه تأکید کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا